ضرورت تقویت هویت ملی و ترویج سبک زندگی اسلامی در فعالیت های پرورشی مدارس

ایسنا/زنجان مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر گفت: توجه به تقویت هویت ملی و ترویج سبک زندگی اسلامی در فعالیت های پرورشی مدارس باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

مجید مرادی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: یکی از نوآوری های انقلاب شکوهمند اسلامی و تلاش های پیگیر یاران برجسته امام راحل (ره) همچون شهیدان رجایی و باهنر، تشکیل و گسترش نهاد مقدس امور تربیتی در سطح مدارس کشور بود.

وی تصریح کرد: این نهاد تاثیرگذار همواره در جهت تقویت روحیه دینی و پرورش دانش آموزان بر محور تربیت و اخلاق اسلامی به ایفا نقش پرداخته و منشأ برکات فراوانی بوده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش ابهر ادامه داد: هدف اساسی همه فعالیت های تربیتی در مدرسه، ایجاد انگیزه ها و محرک های لازم برای ادامه رشد و تکامل طبیعی و سالم دانش آموزان است و همکاران باید در راستای عمل به آن توجه لازم را داشته باشند.

او با بیان اینکه فعالیت های پرورشی و تربیتی فراتر از برگزاری یک سری مسابقات و راه اندازی گروه سرود و تئاتر و مراسم صبحگاه است، افزود: این نگاه که فعالیت های پرورشی و تربیتی را در امور فوق خلاصه کنیم یک نگاه بسیار ناچیز به برنامه های پرورشی است و فعالیت ها و برنامه های تربیتی و پرورشی باید در متن همه برنامه های درسی باشد و محدود به یک یا چند عنوان خاص نباشد.

انتهای پیام

نظرات

captcha