48 برابر میانگین سه دهه گذشته کالاهای تملیکی در کشور به فروش رفت

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، سعید غلامی روز سه شنبه در جلسه تکریم و معارفه مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان گلستان اظهار کرد: میزان بازگرداندن کالا در سازمان اموال تملیکی نیز 24 برابر میانگین 30 سال گذشته بود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، سعید غلامی روز سه شنبه در جلسه تکریم و معارفه مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان گلستان اظهار کرد: میزان بازگرداندن کالا در سازمان اموال تملیکی نیز 24 برابر میانگین 30 سال گذشته بود.

وی به رشد منفی نابودی کالاها در انبارهای سازمان اموال تملیکی اشاره کرد و توضیح داد: دیگر کالایی در انبارها نمی ماند که بخواهد فاسد شود به همین دلیل نابودی کالاها دارای رشد منفی است.

عضو هیات مدیره و معاون بهره برداری و فروش اموال منقول سازمان اموال تملیکی با بیان اینکه اصلی ترین دستاورد سازمان اموال تملیکی تغییر نقش و جایگاه سازمان در سراسر کشور بود، تصریح کرد: شاید کمتر مدیری قبل از این دوران، به وضعیت عملکردی و نقش سازمان اموال تملیکی در پیکره اقتصادی کشور اشراف داشت اما امروز این نقش دچار تحول شده و سازمان اموال تملیکی یکی از زنجیره های چرخه مبارزه با قاچاق کالا و ارز و یکی از قطعات تجارت خارجی است و حجم بالایی از کالاهای متروکه گمرکی را تعیین تکلیف می کند.

غلامی واریز 50 هزار میلیارد ریال اعتبار به خزانه دولت در یک روز و تامین بخشی از نیاز کشور را نشانه نقش اثرگذار سازمان اموال تملیکی برشمرد و یادآور شد: افزایش 11 مزایده در سال به 48 مزایده، تبدیل 11 حراج حضوری به حدود 900 حراج الکترونیکی در سال گذشته از جمله شاخص های عملکرد سازمان اموال تملیکی است که کاهش هزینه های دولت را نیز به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه خیلی از دارایی های مولد که گوشه انبارها فاسد می شد به همت سازمان اموال تملیکی به کالاهای مولد تبویل شد، گفت: تعیین تکلیف به موقع کالاها رسالت اصلی سازمان املاک تملیکی است و در این مسیر، خط قرمز ما نگهداری از بهداشت، سلامت و ایمنی جامعه است.

به گفته عضو هیات مدیره و معاون بهره برداری و فروش اموال منقول سازمان اموال تملیکی؛ 97 درصد فروش های سازمان اموال تملیکی در مزایده ها و حراج های الکترونیکی و در بستر سامانه ستاد بوده و آن سه درصد باقی مانده که به صورت حضوری مزایده شده شامل کالاهای سریع الفساد و یا احکام قانونی بوده است.

غلامی اضافه کرد: سازمان اموال تملیکی در طول سال های اخیر ده ها آیین نامه و دستورالعمل را به تصویب هیات وزیران و مجلس شورای اسلامی رساند که این مساله گواه تغییر نقش و اثرگذاری این سازمان است.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات سازمان اموال تملیکی اخذ مصوبه از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بود تا کالاهایی که معمولا گوشه انبارها فاسد و یا امحاء می شد به مدارس مرزی مناطق محروم ارسال شود تا ضمن جلوگیری از فاسد شدن این کالاها بتواند غبار محرومیت را از چهره نقاط محروم بزداید.

وی با بیان اینکه سازمان اموال تملیکی از یک سازمان زیان ده به نهمین شرکت دولتی سودده تبدیل شد، گفت: در گذشته کالاهای موجود در انبارهای سازمان اموال تملیکی روی هم تلنبار شده بود که فاسد می شد اما اکنون کالاها به طور دقیق ساماندهی شدند و با تعیین تکلیف به موقع، فاسد نمی شوند.

عضو هیات مدیره و معاون بهره برداری و فروش اموال منقول سازمان اموال تملیکی به تعیین تکلیف اموال غیرمنقول اشاره کرد و افزود: فروش اموال منقول در سال قبل 313 درصد نسبت به گذشته رشد داشته است.

غلامی اضافه کرد: یکی از برنامه های محوری ما، یکپارچه سازی تمامی فرایندها در بستر سامانه است و کالاها از بدو ورود، موجودی و خروجی مدل کاملا شفاف خواهند داشت، برنامه ریزی این مهم انجام شده و در قالب سامانه یکپارچه اموال تملیکی(سیات) عملیاتی خواهد شد.

وی بیان کرد: هیچ کسی باور نمی کرد که دولت یک جاروبرقی یا یخچال را در قالب سازمان اموال تملیکی به مردم بفروشد اما امروز حراج خرده فروشی برگزار می شود و تمام مردم و کارکنان دولت بدون پرداخت هیچ هزینه ای می توانند با مراجعه به سامانه اموال تملیکی، کالاها را به صورت خرده فروشی خریداری کنند.

عضو هیات مدیره و معاون بهره برداری و فروش اموال منقول سازمان اموال تملیکی یادآور شد: استان گلستان باید زمینه ورود برخی کالاها از مبادی ورودی کشور مانند هرمزگان، بوشهر، تهران، قم و دیگر مناطق به استان گلستان و تعیین تکلیف فروش آن را فراهم کند.

غلامی به تکریم و معارفه مدیرکل سابق اموال تملیکی استان اشاره کرد و گفت: مدیرکل پیشین اموال تملیکی استان گلستان بیش از تلاش فراوان در حوزه اموال تملیکی داشت و نقش وی در استانداردسازی و اجرای برنامه های تحولی جای تقدیر دارد و گواه این عملکرد درخشان، پیشتازی گلستان در اجرای طرح سامانه یکپارچه اموال تملیکی است.

وی ادامه داد: مدیرکل جدید سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی نیز سابقه درخشانی در استان های مختلفی داشته و امیدواریم 29 سال سابقه ایشان ضامنی برای اجرای برنامه های سازمان و پیشبرد اهداف پیش رو در استان گلستان باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان در این نشست اظهار کرد: سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان گلستان در سال های اخیر عملکرد بسیار خوب و درخشانی داشته است.

سیدمحمد دهنوی بیان کرد: انبارهای فعلی سازمان اموال تملیکی استان گلستان، استانداردهای کار این سازمان را ندارند که باید برای این مهم تدبیری اتخاذ شود.

مدیرکل پیشین جمع آوری و فروش اموال تملیکی گلستان نیز در این جلسه اظهار کرد: با وجود آنکه در سال های اخیر اقدامات شاخص و تحول آفرین زیادی در سازمان اموال تملیکی انجام شد اما هنوز کارهای عقب مانده زیادی وجود دارد که باید پیگیری شود.

محمد ممشلی از هم افزایی و همراهی دستگاه های اجرایی گلستان با سازمان اموال تملیکی قدردانی کرد و یادآور شد: مدیرکل جدید، مدیر با تجربه و متخصص است و امیدوارم کارهای برزمین مانده را با قوت بیشتری پیگیری کند.

وی با بیان اینکه تعاملات و راهبری مجموعه قضایی و تعزیرات حکومتی گلستان با اداره کل اموال تملیکی قابل تقدیر است، تصریح کرد: در زمان معارفه بنده انبارهای گمرک مملو از کالا بود و در حال حاضر با اطمینان می توان گفت کالای متروکه در انبارهای گلستان وجود ندارد و تعیین تکلیف شد.

مدیرکل سابق جمع آوری و فروش اموال تملیکی گلستان با اشاره به اینکه کالاهای سنواتی مانند دستگاه های رمز ارز نیز در انبارهای گلستان وجود ندارد و تعیین تکلیف شده است، تصریح کرد: هر چه میزان ماندگاری کالا در انبارها به حداقل برسد ما کارمان را به درستی انجام دادیم که این شعار همیشگی بنده در دوران خدمتم بود.

ممشلی یادآور شد: استان گلستان در بخش اموال غیرمنقول نیز در کشور حرفی برای گفتن دارد و با کمک دستگاه های قضایی، پرونده های این بخش با جدیت در حال پیگیری است.

علیرضا حسنعلی پور تمیجانی با حضور عضو هیات مدیره و معاون بهره برداری و فروش اموال منقول سازمان اموال تملیکی به عنوان مدیرکل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گلستان معرفی شد.

در این جلسه از زحمات محمد ممشلی، مدیرکل پیشین جمع آوری و فروش اموال تملیکی گلستان قدردانی شد.

نظرات

captcha