لحظات به یادماندنی کودکان تبریزی در نام آوران فردا

ویژه برنامه نام آوران فردا در پاسداشت هفتهٔ ملی کودک و تجلیل از کودکان موفق و برتر تبریزی برگزار شد.

خبرگزاری تسنیم از تبریز، ویژه برنامه نام آوران فردا، در پاسداشت هفتهٔ ملی کودک و تجلیل از کودکان موفق و برتر عصر روز چهارشنبه 18 مهر با ایجاد لحظاتی شاد و به یادماندنی، در پردیس فرهنگ و هنر و رسانه به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

ویژه برنامه "نام آوران فردا" در بخش محوطهٔ بیرونی پردیس فرهنگ و هنر و رسانه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز با اجرای عروسک های غول پیکر، بازی های بومی و محلی، غرفه کتاب، عکاسی از کودکان، ایستگاه نقاشی و گریم کودک و در بخش داخلی با اجرای استعدادهای کودک در گروه های موسیقی ایرانی و آذربایجانی، اجرای نمایش های مختلف، شعرخوانی، نقالی و تجلیل از کودکان نام آور تبریزی و با نقش آفرینی کودکان در اجرای این رویداد فرهنگی میزبان کودکان تبریزی و خانواده هایشان بود.

فراخوان انشای "اگر من شهردار بودم" در بین کودکان تبریزی منتشر شد تا رؤیاهای خود را برای کهن شهر تبریز متصور شوند و در کنار آن، از کودکان نام آور تبریزی، برای بهره گیری از توان آن ها در رویدادهای فرهنگی و هنری نام نویسی شد.

در پایان رویداد فرهنگی "نام آوران فردا"، از 45 نفر از نام آوران و کودکان نخبه در حوزه های مختلف قرآنی، علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی تجلیل شد و به رسم یادبود، هدیه ای به تمام کودکان حاضر در این رویداد تقدیم شد.

تکریم مقام شهید حسن جنگجو شهید نوجوان تبریزی و هم رزم شهید مصطفی چمران و مانایاد استاد جبار باغچه بان بنیان گذار نخستین کودکستان و مؤلف و ناشر کتاب کودک در ایران از دیگر بخش های این رویداد بود که میزبان نگاه گرم و احساسات زلال کودکان تبریزی بود.

توجه به کودکان یکی از موضوعات اساسی مدیریت شهری است

یعقوب هوشیار، شهردار تبریز در این رویداد فرهنگی، گفت: توجه به کودکان و نوجوانان، یکی از موضوعات اساسی در مدیریت شهری و شورای شهر تبریز در دورهٔ جدید بوده است.

وی با تأکید بر این که باید ظرفیت ها و استعدادهای کودکان شناسایی شده و مدیریت شهری از آن بهره مند شود، گفت: در راستای توجه ویژه به موضوع کودک در کلان شهر تبریز، گام های مهمی در حوزهٔ زیرساخت ها برداشته شده و مجموعه های "مادر و کودک" در پارک ها تکمیل شده و یا در دست احداث است تا مادران و کودکان از آن فضاها به صورت تخصصی و ویژه استفاده کنند.

شهردار تبریز، با اشاره به تملک پارک چلبی واقع در منطقهٔ آبرسان بالغ بر چهار هکتار، گفت: تملک این پارک به پایان رسیده و در دست احداث است تا به صورت ویژه برای بهره مندی دختران تبریزی مورداستفاده قرار بگیرد.

هوشیار با اشاره به اینکه به مدارس دولتی تبریز در مسئلهٔ زیرساخت ها توجه ویژه شده است، گفت: مدیریت شهری به مدارس دولتی تبریز در حوزه های فرهنگی و ورزشی توجه داشته است.

وی ادامه داد: درسال جاری، نزدیک 200 مدرسه دولتی در حوزه های فرهنگی، ورزشی، سلامت و تجهیز کتابخانه های مدارس مورد توجه مدیریت شهری بوده است.

شهردار کلان شهر تبریز، اظهار کرد: با تشکیل کمیته ویژه مدارس نیز کارهای شایسته ای در این حوزه انجام شده است.

هوشیار، اظهار کرد: نهاد خانواده رکن اصلی شکل گیری فرهنگ جامعه است و تنها با همراهی خانواده ها در کنار شورا و شهرداری، اهداف مدیریت شهری محقق خواهد شد.

وی با اشاره اینکه تلاش مدیریت شهری در حوزهٔ ورزشی برای تشکیل تیم های ورزشی و حضور در عرصهٔ ملی و بین المللی است، گفت: در حوزهٔ فرهنگی، هنری، ورزش و آموزش باید دست در دست هم دهیم و تلاش کنیم تا شاهد شکوفایی و درخشش کودکان در آینده نزدیک باشیم.

انتهای پیام/

نظرات

captcha