تولید بیش از 108 هزار میلیارد محصول در واحدهای صنعتی قشم

مدیر جذب سرمایه گذاری و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم از تولید بیش از 108 هزار میلیارد ریال محصول در واحدهای صنعتی قشم در نیمه نخست امسال خبر داد.

خبرگزاری تسنیم از قشم، مسعود آل عبایی امروز با اعلام این خبر به خبرنگاران اظهار کرد: در این مدت 422 مجوز صنعتی، خدماتی و تجاری – بازرگانی برای برای فعالان اقتصادی صادر شده است. ارزش ریالی مجوزهای صادر شده در این مدت به رقم 91 هزار و 579 میلیارد ریال می رسد و ارزش تولیدات واحدهای صنعتی نیز در نیمه نخست امسال بالغ بر 108 هزار و 560 میلیارد ریال بوده است.

وی تصریح کرد: از تعداد مجوزهای صادر شده 113 مورد مربوط به بخش صنعتی، 167 مورد مر بوط به بخش خدماتی و 142 مجوز نیز مرتبط به حوزه تجارت و بازرگانی است. در نیمه نخست امسال 974 فقره مجوز نیز در حوزه های مختلف در این منطقه تمدید شده است، از این تعداد 147 فقره مجوز در حوزه صنعت، 440 مجوز مرتبط با بخش خدماتی و گردشگری و 387 فقره مجوز در حوزه تجارت برای فعالان اقتصادی تمدید شده است.

مدیر جذب سرمایه گذاری و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به برنامه های این سازمان در جهت جذب سرمایه گذاری بیشتر، گفت: با هدف گذاری های صورت گرفته به دنبال حذف روندهای ادارای اضافی، تسهیل و کوتاه سازی فرآیندهای سرمایه گذاری در منطقه آزاد قشم در آینده نزدیک هستیم که به طور یقین نقش بسزایی در جهت افزایش سرمایه گذاری در این منطقه خواهد داشت .

قشم که بزرگ ترین جزیره خلیج فارس است، به دلیل مجاورت با اقیانوس هند، وجود منابع نفت و گاز و واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی و تجهیزات فرا ساحلی و برخورداری از تسهیلات بندری برای کشتی های بزرگ (در رده پاناماکس) یکی از راهبردی ترین جزایر ایران و خلیج فارس است که به دلیل خدمات سوخت رسانی به کشتی های عبوری از آبراهه بین المللی و پارک های انرژی و زیست فناوری آن شهرتی جهانی دارد.

منطقه آزاد تجاری – صنعتی قشم، حدود 300 کیلومتر مربع از این جزیره را شامل می شود.این منطقه به دلیل قرارگیری در نقطه ای کلیدی از کریدور ترانزیتی شمال - جنوب، دسترسی به کریدور پروازهای بین المللی شرق - غرب و تسهیلات بندری آن، که به نوعی مکمل بندر شهید رجایی است، نقش پررنگی در تجارت و بازرگانی جهانی دارد.

اهداف و محورهای اصلی فعالیت های این منطقه آزاد تجاری – صنعتی شامل توسعه و گسترش صنعت ترانزیت و حمل و نقل، گسترش تجارت و خدمات تجاری، صنایع انرژی بر، صنایع بیوتکنولوژیک و منابع دریایی، صنایع گردشگری، شیلات و صید صنعتی، خدمات پشتیبان نفت و پارک های انرژی است.

انتهای پیام/

نظرات

captcha