معاون شهرداری خبر داد:

خرید تجهیزات به روز آتش نشانی در حوزه کوهستان در شیراز

ایسنا/فارس معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز با بیان اینکه سالیانه با توجه به وسعت شهر شیراز و در جهت تاب آوری و ایمنی شهر باید تجهیزات حوزه آتش نشانی را به روز کنیم، گفت: در حوزه کوهستان تجهیزات به روز دنیا توسط سازمان خریداری شده است.

روح الله خوشبخت امروز، 19 مهر ماه در آئین رونمایی از ماشین آلات جدید عمرانی، خدمات شهری، تجهیزات ایمنی و آتش نشانی همچنین بهره برداری از پروژه های فرهنگی، ورزشی و خدمات شهری شهرداری شیراز بیان کرد: در کنار افتتاح پروژه های عمرانی و خدمات شهری شاهد رونمایی از تجهیزات و ماشین آلات حوزه آتش نشانی هستیم.

وی با اشاره به اینکه 3 تیم غواصی، کوهستان و مواد خطرناک در حوزه آتش نشانی است، گفت: در حوزه کوهستان تجهیزات به روز دنیا توسط سازمان خریداری شده است.

خوشبخت ادامه داد: در سال 1400 طرح جامع اطفاء حریق و ایمنی شهرداری شیراز در شورای ششم به درستی سیاست گذاری شد و بر اساس فصل نهم این طرح موظف هستیم به صورت سالیانه با توجه به وسعت شهر شیراز و در جهت تاب آوری و ایمنی شهر، ماشین آلات و تجهیزات حوزه آتش نشانی را به روز کنیم.

وی تصریح کرد: ناوگان حوزه آتش نشانی در شهر شیراز 144 دستگاه ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین دارد که برنامه ریزی کرده است در سال 1403 با پشتیبانی حوزه مالی _ اقتصادی 29 ماشین آلات مختلف به این سازمان افزوده شود.

خوشبخت اظهار کرد: در فاز اول 90 میلیارد تومان رونمایی شد و امروز هم فاز دوم رونمایی خواهد شد که بر اساس آن حدود 25 میلیارد تومان تجهیزات و ماشین آلات رونمایی می شود و تا پایان سال و دهه مبارک فجر نردبان 56 متری و سایر ماشین آلاتی که در این حوزه نیاز است جهت رفاه شهروندان به سازمان افزوده خواهد شد.

امسال سال شکوفایی عمرانی و توسعه زیرساختی شهر شیراز است

رئیس کمیسیون حمل ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شیراز نیز در این مراسم بیان کرد: شهرداری شیراز در ابعاد مختلف پروژه های مختلف را به روش های مختلفی ارائه می کند.

رضا محمدیان با بیان اینکه در آینده نزدیک محور جنوبی آزادراه آیت الله حائری شیرازی و دور برگردان اردیبهشت و در مرحله بعد زیر گذر گویم افتتاح خواهند شد، تصریح کرد: پروژه های مختلف در گوشه و کنار شهر در حال عملیات است و امسال سال شکوفایی عمرانی و توسعه زیرساختی شهر شیراز خواهد بود.

افزوده شدن 38 درصد به سرانه کتابخانه های عمومی فارس 

معاون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری شیراز نیز در این مراسم ضمن تشکر از حمایت های شورا و شهرداری شیراز، گفت: 3 کتابخانه بزرگ مقیاس در شرق، غرب و جنوب شرق شیراز در فرهنگسراهای شهروند، بهمن بیگی و حکمت با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی به بهره برداری رسید.

محمد علی چوبینی با بیان اینکه  9 کتابخانه مشارکتی در دیگر فرهنگسراها داریم، تصریح کرد: با این اتفاقات، 38 درصد به سرانه کتابخانه های عمومی استان فارس افزوده شد.

وی با بیان اینکه 2 روز قبل، 40 عنوان متر کتاب رونمایی شد، اظهار کرد: این کتابخانه های بزرگ مقیاس هم فضای مطالعه عمومی و هم فضای مطالعه تخصصی و پژوهشی دارند.

چوبینی در ادامه سخنان خون از کتابخانه سیار خبر داد و گفت: قرار است اتوبوس کتاب در قالب کتابخانه سیار به مناطق کم برخوردار ارائه خدمات دهند.

انتهای پیام

نظرات

captcha