یونیفل: نیروهای سازمان ملل در تمام مواضع جنوب لبنان حضور دارند

به گزارش ایرنا، یک رسانه آمریکایی روز پنجشنبه به وقت محلی به نقل از «آندریا تننتی» سخنگوی یونیفل اعلام کرد: «حافظان صلح در تمام مواضع در جنوب لبنان حضور دارند و پرچم سازمان ملل همچنان برافراشته است. علیرغم چالش ها، ما به بهترین نحو به نظارت خود ادامه می دهیم، اگرچه گلوله باران مداوم توانایی ما را برای نظارت و کمک به جوامع محلی محدود می کند.

به گزارش ایرنا، یک رسانه آمریکایی روز پنجشنبه به وقت محلی به نقل از «آندریا تننتی» سخنگوی یونیفل اعلام کرد: «حافظان صلح در تمام مواضع در جنوب لبنان حضور دارند و پرچم سازمان ملل همچنان برافراشته است. علیرغم چالش ها، ما به بهترین نحو به نظارت خود ادامه می دهیم، اگرچه گلوله باران مداوم توانایی ما را برای نظارت و کمک به جوامع محلی محدود می کند.»

تارنمای آکسیوس نوشت: سخنگوی یونیفل تاکید کرد: «ما به طور منظم در حال تنظیم شرایط و فعالیت های خود هستیم و برنامه های اضطراری بدر صورت لزوم در اختیار داریم. امنیت و ایمنی حافظان صلح در درجه اول اهمیت قرار دارد و به همه بازیگران تعهد آنها برای تضمین لین امنیت یادآوری می شود.»

سخنگوی یونیفل ادامه داد: «ما همچنان از لبنان و اسرائیل می خواهیم به قطعنامه 1701 شورای امنیت، در عمل، نه فقط در کلام، به عنوان تنها راه حل عملی برای بازگرداندن ثبات در منطقه متعهد باشند.»

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نیز به نقل سخنگوی یونیفل گفت: سه مواضع نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در 24 ساعت گذشته مورد اصابت گلوله های اسرائیلی قرار گرفت و دو صلح بان زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، نیروهای یونیفل در جنوب لبنان پس از رد دستورات تخلیه در هفته گذشته در تنش فزاینده با اسرائیل قرار گرفته اند. ارتش رژیم اسرائیل هنوز بصورت علنی در این خصوص اظهار نظر نکرده است.

نظرات

captcha