همایش سراسری انجمن تولیدکنندگان بتن سبک در میبد برگزار شد

به گزارش ایرنا ، رییس انجمن تولیدکنندگان بتن سبک اتوکلاوه شده ایران(AAC ) در این همایش گفت: این محصول در ایران یک تولید استراتژیک است که در صنعت ساختمان کاربرد دارد و در دنیا منحصر به فرد می باشد.

به گزارش ایرنا ، رییس انجمن تولیدکنندگان بتن سبک اتوکلاوه شده ایران(AAC ) در این همایش گفت: این محصول در ایران یک تولید استراتژیک است که در صنعت ساختمان کاربرد دارد و در دنیا منحصر به فرد می باشد.

"محمود عزیزیان" تعداد واحدهای تولیدکننده بتن سبک اتوکلاو شده در کشور را 22 باب بیان کرد و افزود: از این تعداد 18 واحد فعال است که پنج واحد در استان یزد فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: سالانه بیش از چهار میلیون متر مکعب بتن اتو کلاوه شده در کشور تولید می شود که سهم بزرگی در اشتغال و رونق بازار ساخت و ساز دارد، به طوری که برای پنج هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

عزیزیان با بیان اینکه بتن سبک اتوکلاو شده در ساخت و ساز کشور سهم هشت درصد دارد، اضافه کرد: برای افزایش این رقم به 15 درصد تلاش می شود.

وی تصریح کرد: این محصول نوین بیشتر در انبوه سازی ، مراکز خرید و ساختمان های بلند مرتبه کاربرد دارد که در این زمینه تمهیداتی اندیشیده شده که در ساختمان های چهار و پنج طبقه و ویلایی هم استفاده شود.

رییس هیات انجمن تولیدکنندگان بتن سبک اتوکلاوه شده ایران با اشاره به صادرات این محصول گفت: بتن سبک اتوکلاوه شده به کشورهای عراق ،کویت ، امارات، عمان ،آذربایجان ، قزاقستان و ازبکستان صادر می شود.

وی با بیان اینکه بیشترین صادرات این نوع بتن به کشور عراق است، خاطرنشان کرد: در 80 درصد ساختمان های این کشور از این نوع بتن استفاده می شود که حدود 20 تا 30 درصد ظرفیت تولیدی واحدهای این بخش محصول خود را به این کشور صادر می کنند.

رییس انجمن تولیدکنندگان بتن سبک اتوکلاوه شده ایران تصریح کرد: امید است بخش حاکمیتی و دولت با توجه با کمبود گاز در زمستان و مشکل برق در تابستان و آلودگی کلان شهرها ناشی از سوخت و اجرایی کردن مبحث 19 مقرارت ملی ساختمان در کاهش مصرف انرژی، استفاده از این محصول را در ساخت و ساز بیشتر مورد توجه قرار دهند.

وی وزن سبک، مقاومت بالا در برابر حرارت و آتش، عایق بندی صوتی و حرارتی ، مقاومت در برابر رطوبت، سازگاری با محیط زیست و امکان بازیافت و استفاده مجدد، مقاومت در برابر زلزله ،کاهش هزینه های ساخت وساز و صرفه جویی در مصرف انرژی را مزیت های بتن سبک اتوکلاوه شده نام برد.

در این همایش نقطه نظرات تولیدکنندگان بتن سبک اتوکلاو شده جمع بندی و به نظام مهندسی ساختمان و مرکز تحقیقات مسکن کشور ارسال می شود.

بتن اتوکلاو شده به عنوان یک محصول نوین در ساختمان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و اکنون اکثر پروژه های بزرگ و برج های بلندمرتبه در ایران از این نوع بتن استفاده می کنند، این بتن موجب می شود که ساختمان سازی سریع تر انجام شود و همچنین مصرف انرژی کاهش یابد و عمر مفید ساختمان افزایش یابد.

نظرات

captcha