امام جمعه زاهدان: اخلاق، معنویت و تعهد دینی محور مهم در تربیت دانشجویان است

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی محامی روز پنجشنبه در نشستی با اساتید، اعضای هیات علمی و جمعی از دانشجویان منتخب دانشگاه های سراوان ضمن عرض تسلیت شهادت شهید سیدحسن نصرالله عنوان کرد: ارائه فهرست بلندی از موانع و مشکلات کار به جایی نمی برد و باید مشکلات را اولویت بندی و به تدریج دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی محامی روز پنجشنبه در نشستی با اساتید، اعضای هیات علمی و جمعی از دانشجویان منتخب دانشگاه های سراوان ضمن عرض تسلیت شهادت شهید سیدحسن نصرالله عنوان کرد: ارائه فهرست بلندی از موانع و مشکلات کار به جایی نمی برد و باید مشکلات را اولویت بندی و به تدریج دنبال کنید.

وی افزود: بیان مشکلات و موانع پیش رو لازم است اما نباید باعث شود ما از ادامه راه مأیوس شویم چرا که در حال حاضر وضعیت نسبت به سال های اول انقلاب بسیار تغییر کرده و همچنان باید امیدوارانه این مسیر را دنبال کنیم.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: مشکلات در کشور، استان و سراوان وجود دارد و باید توجه داشته باشیم که ما نمی توانیم همه مشکلات را حل کنیم اما یک دانشگاه پیشرو، پیشران و در تراز انقلاب اسلامی می تواند با حضور در جامعه نقش آفرینی و بخشی از مشکلات حل کند، باید توجه داشته باشیم که دانشگاه کارخانه مدرک سازی نیست و باید مهارت افزایی کرده و در ادامه چرخه اشتغال و ایفای نقش دانشجویان در جامعه را برنامه ریزی کنیم.

وی تصریح کرد: اگر دانشجویان از مدرسه تا دانشگاه همه مقاطع تحصیلی خود را همواره در یک منطقه بگذرانند مطلوب نیست و اگر بتوانید دانشجویان را برای تحصیل در سایر نقاط کشور بفرستید تا با دانشجویان سایر مناطق رقابت کنند بهتر پرورش خواهند یافت و هنگام بازگشت برای استان یک سرمایه با ارزش هستند و راه اندازی پردیس های دانشگاهی در همه شهرها کار خوبی نیست مگر اینکه بتوانیم کیفیت آن در ابعاد مختلف را تامین کنیم.

دانشگاه زمانی می تواند تراز انقلاب اسلامی باشد که استاد و دانشجو هم در تراز انقلاب اسلامی باشند، لازمه آن این است که استاد با انگیزه فراوان در جهت رشد بینش و بصیرت دانشجو کار و تلاش کند

آیت الله محامی اظهار کرد: از دانشگاه انتظار می رود که بتواند در حل مشکلات کشور نقش آفرینی کند و اگر دانشگاه تراز انقلاب داشته باشیم می تواند تاثیرگذار باشد، چرا که دانشگاه زمانی می تواند تراز انقلاب اسلامی باشد که استاد و دانشجو هم در تراز انقلاب اسلامی باشند، لازمه آن این است که استاد با انگیزه فراوان در جهت رشد بینش و بصیرت دانشجو کار و تلاش کند.

وی گفت: اگر استاد دانشگاه انگیزه و انرژی لازم را نداشته باشد طبیعتا دانشجویان هم به خوبی رشد نخواهند کرد، استاد دانشگاه باید انگیزه و تلاش خود را به دانشجو انتقال بدهد که این کار با حرف شدنی نیست و باید در عمل این گونه باشد و در این صورت می توانیم یک دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی با حضور و تأثیرگذاری در عرصه های مختلف داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: یک محور مهم اخلاق، معنویت و تعهد دینی است و اگر دانشجویی تربیت کنیم که تعهد دینی نداشته باشد در آینده دانشمندی خواهد شد که به دنبال ساخت بمب و ریختن آن بر سر مردم است و باید ببینیم در عرصه بینش سیاسی، اجتماعی و مقاومت کجا ایستاده ایم و موضع خود را مشخص و به درستی انجام وظیفه کنیم.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در گذشته نامه ای به دانشجویان کشورهای غربی نوشته و توصیه هایی داشتند که بیانات ایشان در دل انسان های آزاده جا باز کرد و حرکت دانشجویان در برخی کشورها را مشاهده کردیم اما سوال اینجاست که چرا نتوانسته ایم این بیانات را به دانشجویان خود در داخل کشور منتقل کنیم.

آیت الله محامی تاکید کرد: دستیابی به خروجی های موفق در دانشگاه زمانی تحقق پیدا می کند که اساتید و مسوولان نسبت به دانشجو احساس پدری داشته باشند و همچون یک پدر که به تمامی نیازها و عرصه های تربیتی فرزند می پردازد استاد هم در حق شاگرد خود همین حس را داشته و همین مسیر را دنبال کند.

نظرات

captcha