مدیرکل اوقاف استان زنجان:

طرح شمیم خدمت در امامزادگان زنجان برای 105 نفر اشتغالزایی می کند

زنجان-مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: طرح شمیم خدمت با ایجاد 105 فرصت شغلی در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص زنجان اجرا می ‎شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام مختار کرمی گفت: اشتغالزایی و کارآفرینی امامزادگان با اجرای طرح شمیم خدمت در سه امامزاده و بقعه شاخص استان شامل امامزاده اسماعیل ( ع) ابهر، امامزاده سید ابراهیم ( ع) زنجان و بقعه حضرت قیدار نبی ( ع) خدابنده در حال پیگیری و اجراست.

وی یادآور شد: در میان تمامی خدمات و کارهایی که می توان برای افراد جامعه انجام داد مساله توانمندسازی، اشتغالزایی و کارآفرینی یکی از مهمترین خدمات بوده چرا که بیکاری آفتی خانمان سوز است و باعث ایجاد مشکلات ساختاری برای فرد و اجتماع می شود.

کرمی با بیان اینکه ایجاد شغل شاهراه اصلی حل معضلات و ناهنجاری های اجتماعی است و رفع بیکاری، بسیاری از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و روانی جامعه را هم برطرف می کند، اظهار داشت: به همین دلیل سازمان اوقاف و امور خیریه با نگاه به ظرفیت اجتماعی امامزادگان و بقاع متبرکه با تدوین و اجرای "طرح شمیم خدمت" درصدد رفع فقر، محرومیت، بیکاری و فساد در جامعه به خصوص محیط پیرامونی امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص است.

وی خاطرنشان کرد: در استان زنجان نیز طرح شمیم خدمت از سال ها پیش به اجرا درآمده است به طوری که در امامزاده حضرت سید ابراهیم ( ع) شهر زنجان و با همکاری بخش خصوصی با هدف ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای جامعه هدف به خصوص خانواده ها و افراد کم برخوردار شغل هایی همچون قلم زنی، کیف دوزی، خوش نویسی و تولید لباس مشغول به فعالیت فعال است.

کرمی تصریح کرد: همچنین در ساختمان اداری متعلق به این امامزاده نیز مؤسسه خیریه حمایت از بیماران متابولیک در زمینه خدمات دهی رایگان به بیماران ژنتیکی مبتلا به "پی کی یو " فعالیت بسیار گسترده ای دارد که باعث اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم برای 65 نفر شده است.

وی افزود: در امامزاده اسماعیل ( ع) شهرستان ابهر نیز یک مجموعه مردمی دارای مجوز تولید اقلام بهداشتی بیمارستانی مثل روپوش، لباس، دستکش، روتختی و روبالشی مخصوص مراکز درمانی و بهداشتی، مستقر بوده که باعث ایجاد و ادامه اشتغال برای 40 نفر به طور مستقیم شده است.

کرمی گفت: در شهرستان خدابنده نیز چند غرفه بقعه حضرت قیدار نبی ( ع) را به فروش صنایع دستی و فرهنگی اختصاص داده ایم و علاوه بر آن پیگیر تأمین و اختصاص یک محل دائمی برای استقرار خدمات پزشکی و دندانپزشکی جهادی برای عموم مردم به ویژه اقشار محروم هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تاکید کرد: هیأت امنا و مدیران امامزادگان شاخص با تدابیر لازم و برنامه ریزی منظم و مستمر بازارچه هایی برای فروش محصولات و صنایع دستی به ویژه برای افراد کم برخوردار و سایر تولیدی ها فراهم آورند تا اقدام مؤثری برای فروش بهتر محصولات و صنایع دستی و فرهنگی باشد.

نظرات

captcha