کشاورزان اطلاعات دقیقی را در سرشماری ارائه کنند

فرماندار شهرستان خلخال گفت: کشاورزان در حوزه های مختلف با ارائه آمار و اطلاعات دقیق و متقن باید در اجرای سرشماری عمومی کشاورزی مشارکت کنند.

خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سیدجواد یحیی زاده شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان خلخال با محوریت تبیین سرشماری عمومی کشاورزی سال 1403 در شهرستان خلخال اظهار داشت: این سرشماری مبنای برنامه ریزی و هدفگذاری 10 سال آینده در حوزه کشاورزی خواهد بود که ارائه و جمع بندی اطلاعات دقیق و واقعی می تواند برنامه ریزی ها و هدفگذاری ها را به شکل مطلوب انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: از 12 آبان ماه سال جاری آمارگیران با حضور در مناطق شهری و روستایی اقدام به گردآوری اطلاعات از فعالان این حوزه خواهند کرد که امیدواریم زارعان، باغداران و دامداران منطقه نهایت همکاری و همراهی را با آمارگیران انجام دهند.

فرماندار خلخال افزود: امیدواریم درقالب این سرشماری مجموعه وسیعی از اطلاعات مورد نیاز برای برنامه ریزی های آینده به دست آید.

یحیی زاده از بخشداران و دهیاران خواست؛ در مهلت باقی مانده نسبت به تبلیغ و اطلاع رسانی و جلب اعتماد کشاورزان نهایت همکاری و همراهی را داشته باشند تا زمینه برای جمع آوری اطلاعات مناسب برای برنامه ریزی های درست و شایسته فراهم آید.

وی نظام آماری صحیح را مبنای تصمیم گیری و تصمیم سازی تحول آفرین توصیف کرد و گفت: باید گام های موثری را برای ارتقا و گسترش فرهنگ آماری در جامعه و جلب اعتماد مردم برداشت.

فرماندار خلخال بیان کرد: قطعا با آسیب شناسی و رفع معایت آخرین سرشماری عمومی کشاورزی در سال 93 در این دوره به راحتی می توانیم به اهداف مورد نظر دست یافته و شرایط برنامه ریزی یک دهه آینده را بهتر و شایسته تر فراهم کنیم.

یحیی زاده تصریح کرد: گروه های محلی و اعضای شوراهای روستا می توانند در اجرای درست و شایسته این طرح گام های موثری را بردارند تا ما بتوانیم در اجرایی کردن این طرح شایسته و مناسب عمل کنیم.

پیامک های اطلاع رسانی سرشماری به کشاورزان به موقع ارسال شود

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: در راستای اجرای بهینه سرشماری کشاورزی عمومی سال 1403 ارسال پیامک های اطلاع رسانی برای کشاورزان، بهره برداران و دهیاران ضروری است.

موسی عبادی اظهار داشت: هماهنگی با ائمه جماعات مساجد منظور اطلاع رسانی در نمازهای جماعت ضروری است و همه باید خود را برای اجرای دقیق سرشماری عمومی کشاورزی ملزم بدانند.

وی از هماهنگی با مطبوعات و رسانه های محلی برای برقراری پوشش خبری اجرای شماری تاکید و خاطرنشان کرد: همکاری در ارسال پیامک های اطلاع رسانی برای کشاورزان، بهره برداران، دهیاران و مسئولان استان مهم است و باید در اسرع وقت برنامه ریزی برای آگاهی کشاورزان منطقه انجام شود.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل با اشاره به اینکه در استان اردبیل 112 آمارگیر سرشماری کشاورزی عمومی سال 1403 را انجام می دهند، تصریح کرد: همکاری در انجام سایر اقدامات نوآورانه و مبتکرانه استان و همکاری در اطلاع رسانی از کانال سرشماری کشاورزی در پیام رسان بله مورد تاکید است.

عبادی با تاکید بر تهیه گزارش ها دوره ای در خصوص عملکرد تبلیغات به مسئول روابط عمومی و تبلیغات استان در حین اجرای سرشماری بیان کرد: در حین اجرای سرشماری نظارت و هماهنگی بر اجرای اطلاع رسانی سرشماری و برگزاری زنگ سرشماری در همه مدارس روستایی شهرستان در روز اول اجرای سرشماری در نظر گرفته شده است.

وی از هماهنگی برای سخنرانی و اطلاع رسانی مدیران مدارس روستایی در ارتباط با موضوع سرشماری براساس متن از پیش تهیه شده توسط کمیته ملیغات و اطلاع رسانی خبر داد و گفت: همکاری در برگزاری مراسم افتتاحیه سرشماری، تهیه فیلم، عکس و خبر از رویدادهای سرشماری، انعکاس اخبار سرشماری به رسانه ها و مطبوعات محلی و هماهنگی انجام مصاحبه های رادیویی، تلویزیونی و مطبوعاتی با رده های اجرایی در نظر گرفته شده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل با اشاره به اینکه ففرمانداران و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها در اجرای دقیق سرشماری نقش اساسی دارند، اظهار کرد: در حین اجرای سرشماری هماهنگی ادارات و دستگاه های اجرایی با فرمانداری ضروری است.

انتهای پیام/132/

نظرات

captcha