4500 میلیارد ریال برای رفع نقاط حادثه خیز کهگیلویه و بویراحمد نیاز است

محمد حسین پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از مجموع 13 نقطه نقطه حادثه خیز در استان کهگیلویه و بویراحمد پنج نقطه در سال 1402 به همت مجموعه راهداری رفع شد.

محمد حسین پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از مجموع 13 نقطه نقطه حادثه خیز در استان کهگیلویه و بویراحمد پنج نقطه در سال 1402 به همت مجموعه راهداری رفع شد.

وی تصریح کرد: مجموعه عوامل معاونت راهداری اداره کل راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد و پیمانکاران این حوزه عملیات رفع نقاط حادثه خیز را به جهت اهمیت موضوع در اولویت برنامه های خود قرار داده اند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد اعتبارات مورد نیاز برای رفع نقاط حادثه خیز استان را چهار هزار و 500 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: در صورت تخصیص اعتبار به سازمان راهداری تا پایان سال جاری عملیات اجرایی و رفع نقص این 13 نقطه حادثه خیز انجام خواهد شد.

حسین پور عنوان کرد: تاکنون هیچ اعتباری برای حذف نقاط حادثه خیز به ما تخصیص داده نشده است، پیمانکاران این طرح ها به رغم عدم پرداخت هیچ گونه اعتباری به صورت شبانه روزی در حال فعالیت و اتمام کار هستند.

وی با اشاره به عملیات اجرایی رفع دو نقطه حادثه خیز در شهرستان بهمئی، ابراز کرد: عملیات اجرایی سه نقطه حادثه خیز در شهرستان کهگیلویه به پایان رسیده که یک نقطه دیگر در منطقه دستگرد و با اعتبار 185 میلیارد ریال در حال انجام است.

معاون راهداری اداره کل راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی 2 نقطه حادثه خیز در شهرستان چرام خبر داد و تصریح کرد: این دو نقطه با پروژه راه و شهرسازی مشترک بوده که به محض تعیین تکلیف از سوی این اداره کل اقدامات زود بازده جهت آشکار سازی را انجام خواهیم داد.

حسین پور به شناسایی و رفع یک نقطه حادثه خیز در شهرستان گچساران اشاره کرد و گفت: در شهرستان بویراحمد دو نقطه در تنگ سریز و کمربندی یاسوج داشتیم که در تنگ سریز با اقدامات زود بازده از جمله نصب تابلوها، علائم و خط کشی چشم گربه ای و در کمربندی یاسوج با نصب تابلو، علائم و نیوجرسی که بخشی از آن در تعهده راه و شهرسازی استان بود اقدام به رفع خطرات این دو نقطه کردیم.

وی از دیگر نقاط حادثه خیز در شهرستان بویراحمد به محور یاسوج به کاکان پل عبدالکرو با اعتباری بالغ بر 440 میلیارد ریال اشاره کرد و افزود: یک پل احداثی بزرگ، چهار پل تعریضی و سه ترانشه برای این پروژه پیش بینی شده بود که نیروها و ماشین آلات پیمانکار بدون دریافت هیچ گونه اعتباری در حال فعالیت در این محور می باشند.

معاون راهداری اداره کل راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: نقاط حادثه خیز توسط کمیسیون ایمنی راه های کشور شناسایی می شود، نقاط مستعد تصادف در برخی شهرستان ها و نقاط دیگر استان شناسایی شد که عملیات اصلاح و رفع مشکلات این نقاط به صورت امانی و به وسیله دستگاه های راهداری در حال فعالیت است.

به گزارش ایرنا، بر اساس برآوردها هزینه هر کیلومتر بهسازی و آسفالت راه های اصلی در این استان حدود 2 تا سه برابر دیگر استان هاست.

از مجموع حدود 6 هزار کیلومتر راه موجود در این استان چهار هزار کیلومتر آن راه های روستایی است.

کهگیلویه وبویراحمد 6 هزار و 139کیلومتر جاده اصلی، فرعی و چهارخطه دارد که از این میزان پنج هزار و 420کیلومتر آن فرعی و روستایی است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی 726هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان ، 17 بخش و یکهزار و 670 روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.

کهگیلویه وبویراحمد با بیش از 16 کیلومتر مربع یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

نظرات

captcha