معاون اداره کل راه و شهرسازی خوزستان:

17200 متقاضی طرح جوانی جمعیت در خوزستان تأیید نهایی شدند

اهواز - معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از تایید نهایی 17 هزار و 200 متقاضی طرح جوانی جمعیت در استان خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر ، امیر حسین جعفرزاده افشاری چهارشنبه شب در حاشیه هفتمین جلسه شورای مسکن استان در جمع خبرنگاران بیان کرد: از مجموع 60 هزار و 400 متقاضی ثبت نام شده در طرح جوانی جمعیت و قانون چهار فرزندی، 17 هزار و 200 متقاضی تأیید نهایی شده و تاکنون به سه هزار و 560 متقاضی در هشت شهرستان، زمین واگذار شده است.

وی از ثبت نام 374 هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در این استان خبر داد و گفت: 60 هزار نفر از این متقاضیان، خواستار دریافت زمین در طرح جوانی جمعیت هستند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: از این تعداد، 300 هزار نفر مربوط به مسکن حمایتی هستند که 59 هزار نفر از آنها تأیید نهایی شده و برای 30 هزار نفر نیز افتتاح حساب انجام شده است.

جعفرزاده افزود: تاکنون 21 هزار متقاضی در استان وجه لازم را پرداخت کرده اند که به همین میزان، پروژه تخصیص یافته است.

همچنین در حاشیه این نشست، محمد خانچی ، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان از فراهم شدن امکان واگذاری 2 واحد مسکونی به خانواده های طرح جوانی جمعیت در شهرهای جدید خبر داد و افزود: در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، با پیگیری صورت گرفته از سوی استاندار و برگزاری جلسات کارشناسی در استان و به تبع آن در وزارتخانه راه و شهرسازی، امکان واگذاری 2 واحد مسکونی به یک خانواده در شهرهای جدید با اخذ هزینه تمام شده واحدها و پرداخت هزینه های آماده سازی با تنفس 2 ساله طی 8 سال به متقاضیان فراهم شده است.

وی به اقدامات صورت گرفته در حوزه مسکن طرح جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: تاکنون 3560 قطعه زمین به طرح جوانی جمعیت در سطح استان واگذار شده است که این تعداد تا پایان سال به 11 هزار قطعه زمین خواهد رسید.

نظرات

captcha