افتتاح نخستین آزمایشگاه واقعیت مجازی در دانشگاه علوم پزشکی

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: امروز آزمایشگاه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده با هدف شبیه سازی محیط و امکانات آموزشی در حوزه بالینی برای تقویت کیفیت آموزش در دانشگاه علوم پزشکی همدان افتتاح شد.

- اخبار استانها -

حسین عمادممتاز در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در همدان، درباره افتتاح آزمایشگاه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در همدان، گفت: بهره مندی از محیط های مجازی با عنوان "واقعیت مجازی" در دانشگاه های معتبر دنیا در زمینه آموزش مورد استفاده قرار می گیرد. این بستر که مرتب در حال تکامل و پیشرفت است پس از شیوع بیماری کرونا مدنظر قرار گرفت و امروز با سرعت و گستردگی بیشتری مورد استفاده فضاهای آموزشی در داخل و خارج از کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی همدان از سه سال قبل به دنبال فراهم کردن زیرساخت ها و سخت افزار مورد نیاز راه اندازی این محیط آموزشی بود عنوان کرد: با خریداری دستگاه ها و تجهیزات مورد نیاز و فراهم آوری زیرساخت های لازم، امروز نخستین آزمایشگاه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در علوم پزشکی همدان راه اندازی شد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: از جمله مزایای استفاده از این آزمایشگاه در آموزش رشته های متعددی از قبیل پزشکی، پیراپزشکی، توانبخشی، پرستاری، علوم پایه و غیره، شبیه سازی محیط بالین و شرایط آموزشی در بستر مجازی است که علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه های مدنظر، تبعات احتمالی خطای تمرین و تکرار را کاهش می دهد.

عماد ممتاز  افزود: مزیت دیگر این فضای آموزشی این است که به ویژه در مهارت های بالینی بارها و بارها این امکان برای فراگیران فراهم می شود که بدون داشتن محدودیت در تعداد و تکرار فرایند آموزش، مهارت بالینی مدنظر را انجام دهد بدون اینکه نگران آسیب دیدن بیمار یا هدررفت منابع و امکانات باشد.

وی گفت: یکی دیگر از مزایای مهم این آزمایشگاه آموزشی این است که محدودیت در مکان و زمان آموزش برای فراگیران و مجموعه وجود ندارد و در صورت محدودیت منابع و موارد بالینی و موقعیت های آموزش، می توان از این فضا در راستای جبران محدودیت ها بهره مند شد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در این بستر کیفیت آموزش، عمق فراگیری و پایدار بودن محتوای ارائه شده نیز افزایش خواهد یافت تصریح کرد: امید است این آغاز مبارک، گامی در بهره مندی از علوم و فناوری های نوین در راستای آموزش باشد و فارغ التحصیلان در روند آموزش نقصانی نداشته باشند.

انتهای پیام/

نظرات

captcha