«ابرهای بی پایان جاده ابریشم» به موزه ملک رسید

نمایشگاه مشترک موزه هنرهای کلکسیونی شانگهای و کتابخانه موزه ملی ملک با عنوان «ابرهای بی پایان جاده ابریشم»، شنبه 21 مهر افتتاح می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، پیرو تعاملی یک ساله میان 2 نهاد موزه ای، نمایشگاه مشترک موزه هنرهای کلکسیونی شانگهای و کتابخانه موزه ملی ملک با عنوان «ابرهای بی پایان جاده ابریشم»، شنبه 21 مهر ساعت 14:30 در نگارخانه موزه ملی ملک افتتاح می شود.

همچنین، نشست تخصصی با عنوان «تبادلات فرهنگی ایران و چین» در ساعت 16 برگزار می شود.

مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک علاوه بر آثار خود، منتخب مجموعه ای از آثار فرهنگی و هنری موزه هنرهای کلکسیونی شانگهای را در راستای تبادلات موزه ای و دیپلماسی فرهنگی به تهران آورده و در قالب نمایشگاه مشترک به مدت یک ماه برای علاقه مندان به نمایش می گذارد.

با توجه به گوناگونی و گستره آثار این 2 نهاد موزه ای، آثار این نمایشگاه با تأکید بر اشتراکات فرهنگی و تاریخی در چارچوب روابط اقتصادی و هنری از طریق مسیر تجاری زمینی و دریایی شرق به غرب انتخاب شده و روابط تأثیرگذار 2 تمدن کهن ایران و چین از دیرباز تا کنون بازتاب می دهد.

علاقه مندان برای حضور در آیین افتتاح این نمایشگاه می توانند، روز شنبه 21 مهر ساعت 14:30 به خیابان امام خمینی (ره)، خیابان ملل متحد، کتابخانه و موزه ملی ملک مراجعه کنند.

نظرات

captcha