رئیس دانشگاه علمی کاربردی عنوان کرد

تربیت نیروی ماهر موردنیاز بازار کار استان کرمان در قالب دوره های پودمانی

ایسنا/کرمان رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان گفت: کمیته توانمندسازی و اشتغال فارغ التحصیلان با محوریت استانداری در هر استان تشکیل شده و باید براساس نیاز بازار کار رشته ها در قالب دوره پودمانی تعریف شود.

مسعود ایرانمنش صبح امروز 18 مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: امروز سی و سومین سالگرد تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی است.

وی با تشریح دلایل تأسیس دانشگاه علمی کاربردی تصریح کرد: در پاسخ به یکسری خلاءها و چالش ها این دانشگاه تاسیس شد.

«دوره ها و رشته های دانشگاه باید متناسب با بازار کار و جامعه باشد. هرم نیروی انسانی در صنعت دچار مشکل و ضعف است و نیاز به نیروی ماهر و تکنیسین دارد». این مطلب بخش دیگری از سخنان رئیس دانشگاه جامع علمی استان کرمان بود.

به گفته وی، رشته های دانشگاه علمی کاربردی براساس ظرفیت های بخش خصوصی و تقاضامحور تعریف می شود.

ایرانمنش آموزش در محیط واقعی کار را منحصربه فردترین ویژگی دانشگاه علمی کاربردی دانست و گفت: اکنون 10 مرکز علمی کاربردی در استان کرمان فعال است و حدود 9000 دانشجو در این مراکز در حال تحصیل هستند.

طبق اعلام رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان، 109 کد رشته محل که 42 رشته آن در مقطع کارشناسی و 67 رشته در مقطع کاردانی است، در استان کرمان آموزش داده می شود.

وی بیان کرد: براساس آخرین آمار 49.6 درصد فارع التحصیلان شاغل هستند که 48 درصد آنها در بخش دولتی و 42 درصد دیگر آنها در بخش خصوصی مشغول به کار هستند.

به گفته ایرانمنش، نرخ بیکاری فارغ التحصیلان استان کرمان وجود ندارد و براساس رصد ما، 88 درصد فارغ التحصیلان علمی کاربردی استان شاغل می شوند. البته 59 درصد آنها در حین یا قبل از تحصیل شاغل اند و فقط 41 درصد آنها بعد از اتمام تحصیل مشغول به کار می شوند.

«کمیته توانمندسازی و اشتعال فارغ التحصیلان با محوریت استانداری در هر استان تشکیل شده و در کرمان اولین جلسه آن اخیراً برگزار و وظایف هر دستگاه مشخص شد. باید براساس نیاز بازار کار رشته ها در قالب دوره پودمانی تعریف شود و موفقیت این طرح در گرو همکاری همه دستگاهاست». این مطلب را ایرانمنش در جمع خبرنگاران گفت.

طبق اعلام وی، نطارت هوشمند در دانشگاه ها از ابتدای امسال کلید خورده و همه مراحل آموزش تحت نظارت برخط قرار گرفته است. امسال مراکز علمی کاربردی استان کرمان، 114 استاد نیاز دارند که بیشتر از 300 نفر ثبت نام کرده اند و بعد از احراز صلاحیت، به صورت حق التدریسی جذب خواهند شد.

انتهای پیام

نظرات

captcha