تجهیز مراکز درمانی خراسان جنوبی با هدف ارتقای سلامت مادران

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی بیرجند با بیان اینکه دستگاه سونوگرافی به سلامت مادران باردار نیز کمک زیادی می کند، گفت: با توجه به اینکه جوانی جمعیت از اهدافی است که دنبال می کنیم مراکز باید به این دستگاه ها تجهیز شوند.

- اخبار استانها -

مهیار محمدی فرد در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند از اضافه شدن چهار دستگاه تصویربرداری پیشرفته و جدید با سرمایه گذاری بالغ بر 50 میلیارد تومان به تجهیزات پزشکی خراسان جنوبی خبر داد و اظهار کرد: یکی از اتفاقات خوبی که این روزها در استان افتاده و با حمایت های اسحاقی، نماینده قاینات و زیرکوه محقق شده، ورود یک سری دستگاه های تصویربرداری پیشرفته به استان بوده است.

وی با اشاره به این دستگاه ها بیان کرد: یکی از این دستگاه ها دستگاه سونوگرافی داپلر رنگی که دستگاه پیشرفته ای است ، هست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی بیرجند گفت: همچنین یکی دیگر از این دستگاه ها، رادیوگرافی دیجیتال است که برای بیمارستان طبس ارسال شد.

وی همچنین از خرید یک دستگاه سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی مبله برای مرکز جامع سلامت آرین شهر نیز خبر داد و گفت: این مرکز نخستین مرکز سلامتی است که به دستگاه سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی مجهز می شود.

محمدی فرد ادامه داد: تجهیز مراکز مزبور به این دستگا ه ها سبب شده بیماران سرپایی مجبور نشوند راه زیادی طی کنند و در همان محل خدمات مورد نظر برای آنها انجام می شود.

وی با قدردانی از زحمات نماینده قاین که در خرید این تجهیزات بسیار کمک کردند، گفت: این دستگاه ها با سرمایه گذاری بالغ بر 50 میلیارد تومان از محل اعتبارات هیئت امنای ارزی تأمین شده است.

.

خرید 3 دستگاه تصویربرداری دیگر در دستور کار است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی ودرمانی بیرجند گفت: خبر دیگر این است که با حمایت های نماینده قاین در تلاش هستیم دستگاه سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی را برای سه مرکز دیگر از جمله خضری، نیم بلوک و یکی دیگر از مراکز نیز خریداری کنیم که این امر به زودی محقق خواهد شد.

محمدی فرد ادامه داد: در واقع هرچه دستگاه های پیشرفته تری در استان داشته باشیم کمک می کند که بیماران در خود استان درمان شوند و مجبور نشوند برای درمان به خارج از استان بروند و علاوه بر بیماری، تحمل راه و شهر غریب را نیز تحمل کنند.

وی با بیان اینکه دستگاه سونوگرافی به سلامت مادران باردار نیز کمک زیادی می کند، گفت: در بارداری دستگاه سونوگرافی بسیار لازم است و با توجه به اینکه جوانی جمعیت از اهدافی است که دنبال می کنیم مراکز باید به این دستگاه ها تجهیز شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی بیرجند یادآور شد: امید است با راه اندازی این تجهیزات، بتوانیم برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر به بیماران و ارتقای سلامت مردم گام های مؤثرتری برداریم.

انتهای پیام/253

نظرات

captcha