تاکید آموزش و پرورش بر رفع کمبودفضای آموزشی از طریق مولدسازی

استاندار خراسان رضوی گفت: اجرای طرح مولدسازی در آموزش و پرورش استان با هدف رفع چالش سرانه فضای آموزشی، مورد تاکید مقام عالی وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.

خبرگزاری تسنیم از مشهد، یعقوبعلی نظری در مراسم افتتاح یک باب دبستان در منطقه تبادکان مشهد گفت: خوشبختانه در دیدار شب گذشته با وزیر آموزش و پرورش دولت چهاردهم، مطرح شد که موضوع مولدسازی به عنوان یکی از مسائل ضروری مورد توجه و اجرا قرار گیرد.

وی افزود: اجرای طرح مولدسازی در آموزش و پرورش استان خراسان رضوی با هدف رفع چالش سرانه فضای آموزشی، مورد تاکید مقام عالی وزارت آموزش و پرورش قرار دارد لذا برنامه ریزی عملیاتی انجام شده در این زمینه به پشتوانه وزارت آموزش و پرورش در بازه زمانی کوتاه انجام و محقق خواهد شد.

نظری خاطرنشان کرد: افزایش سرانه فضای آموزشی مبتنی بر تراکم دانش آموزی باید مورد توجه قرار گیرد، به این معنا که در مناطق پرجمعیت دانش آموزی باید ساخت مدرسه مورد توجه و اولویت قرار گیرد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: به این ترتیب علاوه بر اینکه سرانه کلی استان را افزایش می دهیم، افزایش سرانه مبتنی بر نیاز محلی و منطقه ای همراه با اولویت قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: ظرف یک تا دو سال آینده باید موضوع کمبود سرانه فضای آموزشی در استان حل و فصل شود و این درحالی است که اجرای طرح مولدسازی در آموزش و پرورش استان با هدف رفع چالش سرانه فضای آموزشی، مورد تاکید مقام عالی وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.

نظری افزود: باتوجه به اینکه سرانه پایین فضای آموزشی از مشکلات جدی عرصه تعلیم و تربیت خراسان رضوی است، برای جبران این ضعف راهی جز حضور و مشارکت جهادی خیرین مدرسه ساز و همراهی دولت در این مسیر، وجود ندارد.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه موضوع مولدسازی، راهکار و شیوه عمل آن در خراسان رضوی طراحی شده است، بیان کرد: ساخت پنج هزار کلاس درس در قالب این طرح برنامه ریزی  و محقق شده است.

مدیر آموزش و پرورش تبادکان نیز با اشاره به اینکه در ساخت مدرسه جهادگونه حرکت شده است، بیان کرد: در این روند ارتقای سرانه فضای آموزشی در سال گذشته در استان با یک متر افزایش روبه رو شده است.

محمد حسین عبداللهی اذعان کرد: هم اکنون ساخت 25 مدرسه جدید و انجام اقدامات اجرایی برای 12 تفاهم نامه جدید در این منطقه آموزشی در حال انجام است و این مدرسه دارای 12 کلاس درس با ظرفیت 600 نفر در 2 شیفت میزبان دانش آموزان هستند.

وی گفت : اعتبار هزینه شده برای ساخت این مدرسه 150 میلیارد ریال است، از ابتدای مهرماه جاری تاکنون، 6 مدرسه جدید با 86 کلاس درس در این منطقه آماده بهره برداری است.

انتهای پیام/282

نظرات

captcha