مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری خبر داد

خرید 57 دستگاه نیسان برای جمع آوری زباله در روستاهای خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری خراسان شمالی از خرید 57 دستگاه نیسان برای جمع آوری زباله در روستاهای این استان خبر داد.

صادق رمضان زاده در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: پلاک گذاری تعدادی از این خودروها به پایان رسیده و مابقی نیز تا 10 روز آینده به اتمام می رسد.

وی با اشاره به اینکه برای خرید این خودروها بیش از 45 میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: این خودروها جمع آوری 200 روستا را پوشش خواهند داد.

رمضان زاده افزود: علاوه بر 57 خودروی مذکور، 3500 خودروی دیگر همچون نیسان و تراکتور نیز در حال حاضر جمع آوری زباله های روستاها را انجام می دهند.

وی ادامه داد: با فعالیت این خودروهای جدید در روستاها، نیازمندی روستاهای استان برای جذب خودروهای دیگر برای جمع آوری زباله ها احصا می شود.

به گزارش ایسنا، خراسان شمالی دارای 1296 نقطه آبادی و روستا است که 759 روستا از این تعداد بالای 200 خانوار بوده و 714 روستا نیز دارای آبادی هستند.

بنا به گفته محیط زیست خراسان شمالی یکی مهمترین مشکل روستاها در این استان مسئله زباله گاه های روستایی است که معمولا مکان یابی درستی برای زباله گاه های روستایی انجام نشده است.

انتهای پیام

نظرات

captcha