داروهای نسل جدید دیابت به حمایت های بیمه ای نیاز دارد

به گزارش ایرنا از انجمن دیابت گابریک، علیرضا استقامتی روز سه شنبه افزود: صنعت دارو در دنیا یک صنعت هزینه بر است زیرا از مسیر تحقیق و توسعه می گذرد و سال ها طول می کشد که به ثمر برسد و نیازمند بودجه کلان است.

به گزارش ایرنا از انجمن دیابت گابریک، علیرضا استقامتی روز سه شنبه افزود: صنعت دارو در دنیا یک صنعت هزینه بر است زیرا از مسیر تحقیق و توسعه می گذرد و سال ها طول می کشد که به ثمر برسد و نیازمند بودجه کلان است.

وی با بیان اینکه صنعت داروسازی به حمایت های بیمه ای نیاز دارد، اظهارداشت: اغلب افراد به دلیل هزینه برخی داروها شاید امکان خرید آن را نداشته باشند؛ از اینرو ضروری است که از مسیر قانونی و پوشش های بیمه ای این مشکل برطرف شود.

استقامتی با بیان اینکه گردهمایی های تخصصی بستر هم افزایی علمی و افزایش عدالت در دسترسی به درمان های نوین هستند، گفت: برگزاری همایش های داخلی و خارجی می تواند برای ارتقای دانش پزشکان بسیار مفید باشد و پزشکان با حضور در این همایش ها تبادل اطلاعات صورت می گیرد و می توانند دانش خود را به روز کنند یا در اختیار دیگر همکاران قرار دهند و از روش های جدید درمانی که در مرحله مطالعاتی هستند با خبر شده و در مورد چالش های رشته های مختلف پزشکی تبادل نظر کنند.

رئیس هیات مدیره انجمن دیابت گابریک تصریح کرد: ضروریست از پزشکان متخصص بالینی در همایش ها به دلیل ارتباط با بیماران و آشنایی آنها با چالش های دارویی دعوت شود.


به گزارش ایرنا، گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نشان می دهد بیش از هفت میلیون نفر جمعیت بالای 25 سال دیابت دارند و سهم زنان 14.71 درصد و سهم مردان 13.44 درصد است.

تعداد مبتلایان به دیابت نوع یک و نوع 2 در جهان درحالی در حال افزایش است که متاسفانه بیش از 75 درصد بیماران در کشورهای با درآمد کم و متوسط زندگی می کنند و نیمی از مبتلایان به دیابت یعنی بیش از 230 میلیون نفر هم از بیماری خود بی خبر هستند.

دیابت نوع 2 معمولا بیماری میانسالان و سالمندان است؛ اما طی سال های اخیر به علت افزایش میزان چاقی، عدم تحرک بدنی و رژیم غذایی نامناسب در گروه سنی نوجوانان و جوانان نیز به طور فزاینده ای دیده می شود و این درحالیست که آموزش، خودمراقبتی و پیروی از شیوه زندگی سالم و استفاده از دارو در کنترل بیماری بسیار موثر است.

هزینه کلی دیابت نوع 2 در ایران 3.78 میلیارد دلار برآورد شده بود که هزینه های مستقیم پزشکی و هزینه های غیر پزشکی معادل 2.04 میلیارد دلار و هزینه های غیرمستقیم 1.73 میلیارد دلار برآورد شده بود. به طور کلی حدود 8.69 درصد کل هزینه های سلامت در ایران برای کنترل بیماران دیابتی نوع 2 مصرف می شود.

نظرات

captcha