در تابستان امسال رقم خورد؛

بازدید بیش از 367 هزار نفر از جاذبه های گردشگری ملایر

ایسنا/همدان رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر با بیان اینکه از ابتدای تیر ماه تا پایان شهریور ماه 367 هزار و 450 نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و توریستی ملایر بازدید کردند، گفت: از این تعداد 48 هزار و 637 نفر در مراکز رسمی و غیر رسمی شهرستان اقامت داشتند.

ابراهیم جلیلی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: 38 درصد از مسافران شامل 18 هزار و 449 نفر در مراکز رسمی تحت پوشش اداره میراث فرهنگی از جمله هتل، مجتمع های گردشگری مهمانپذیر، اقامتگاه های بومگردی، متل و هتل آپارتمان ها و 60 درصد مابقی شامل 30 هزار نفر در سایر مراکز از جمله خوابگاه های دانشجویی و مراکز اقامتی آموزش و پرورش اقامت داشتند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر تاکید کرد: بیشترین بازدیدها مربوط به جاذبه های دست ساز و انسان ساخت از جمله بام ملایر، پارک سیفیه و مجموعه توریستی تفریحی مینی ورلد بوده است.

وی به 43 مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی، رستوران ها و مراکز پذیرایی بین راهی تحت پوشش این اداره در طول تابستان اشاره و خاطرنشان کرد: حتی یک مورد شکایتی از این مراکز نداشتیم.

بازدید 202 هزار گردشگر از ملایر در مدت برگزاری جشنواره مبلمان منبت

جلیلی ادامه داد: در مدت یک ماهه برگزاری جشنواره مبلمان منبت از 15 شهریور تا 15 مهرماه نیز  202 هزار گردشگر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و توریستی ملایر  از جمله جاذبه های انسان ساخت شامل بوستان ها و جاذبه های تاریخی و فرهنگی شامل موزه ملایر، تپه نوشیجان و دستکند سامن بازدید کردند.

وی با بیان اینکه 20 هزار و 286 نفر از این مسافران یعنی حدود 46 درصد در اقامتگاه های رسمی شامل هتل آپارتمان، مهمانپذیر، خانه بومگردی و خانه مسافر تحت پوشش اداره اقامت داشتند، گفت: حدود 54 درصد مابقی نیز از مراکز اقامتی غیررسمی شامل خوابگاه های دانشجویی و مراکز اقامتی آموزش و پرورش استفاده کردند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر یادآور شد: در مدت جشنواره 54 مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی، رستوران ها و مراکز پذیرایی بین راهی تحت پوشش این اداره انجام شده و حتی یک مورد شکایتی از این مراکز نداشتیم.

جلیلی با بیان اینکه در طول مدت جشنواره مبلمان منبت و دیگر جشنواره های گردشگری، بیشترین بازدید از مراکز انسان ساخت از جمله مجموعه تفریحی توریستی مینی ورلد، پارک سیفیه و دریاچه کوثر بوده است، افزود: خوشبختانه از 15 شهریور تا 15 مهر ماه، 14 جشنواره گردشگری با موفقیت و با حضور پرشور گردشگران برگزار و ظرفیت های شهرستان نیز معرفی شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر خاطرنشان کرد: حدود 65 هزار نفر از جشنواره های گردشگری ملایر بازدید کردند و یک ماه جشنواره ای را با موفقیت پشت سر گذاشتیم.

انتهای پیام

نظرات

captcha