صدور سند مالکیت برای 17 هزار مترمربع از زمین های بستر رودخانه جاجرود

به گزارش ایرنا، وحید مرادی نسب روز دوشنبه در نشست مشترک امور منابع آب تهران و پردیس گفت: با پیگیری های ویژه کارشناس حقوقی این امور، 2 فقره سند مالکیت برای بخشی از بستر رودخانه جاجرود به میزان 17 هزار مترمربع دریافت شد.

به گزارش ایرنا، وحید مرادی نسب روز دوشنبه در نشست مشترک امور منابع آب تهران و پردیس گفت: با پیگیری های ویژه کارشناس حقوقی این امور، 2 فقره سند مالکیت برای بخشی از بستر رودخانه جاجرود به میزان 17 هزار مترمربع دریافت شد.

وی افزود: به دلیل وقوع این بخش از رودخانه جاجرود در محدوده داخل شهرستان پردیس و به منظور پیشگیری از تصرفات غیر مجاز و جلوگیری از سودجویی متصرفان، صدور این اسناد در حفظ مالکیت بستر رودخانه و جلوگیری از عدم تجاوز به آن دارای اهمیت بالایی است.

مدیر امور منابع آب تهران و پردیس تاکید کرد: با دریافت سند مالکیت برای زمین های بستر مجاری آب های سطحی اساساً با تثبیت مالکیت دولت به تولیت وزارت نیرو (شرکت آب منطقه ای تهران) هر گونه سوء استفاده احتمالی برای تصرفات بستر و حریم منتفی خواهد شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: امور آب در نقش حاکمیتی خود با هر گونه تخلف و تصرف مطابق با قانون برخورد لازم را به عمل خواهد آورد.

رفع تصرف 35 هزار مترمربع از بستر نهر طبیعی لات آجی

مدیر امور منابع آب شهرستان پاکدشت از رفع تصرف مساحتی به میزان 35 هزار متر مربع از بستر نهر طبیعی لات آجی در محدوده عملکرد این شرکت خبر داد.

علیرضا خانی زاد روز دوشنبه با اعلام این مطلب اظهار داشت: با تلاش اکیپ گشت و بازرسی و دریافت دستور قضایی توسط کارشناسان حقوقی، 35 هزار مترمربع از حریم و بستر رودخانه لات آجی رفع تصرف شد.

وی گفت: این تصرفات که شامل خاکریزی، تسطیح زمین، غرس نهال و قطعه بندی جهت فروش به افراد شده بود با اخذ دستور قضایی رفع تصرف شد.

این مسئول ادامه داد: نهرهای منشعب از رودخانه جاجرود در بازه هایی نیازمند بازگشایی، لایروبی و احیا است که در این راستا پس از گزارش گشت و بازرسی منابع آب امور و انجام کارشناسی، پرونده پس از تعیین میزان تصرفات، بعد از اخذ حکم قضایی، عملیات آزادسازی بستر صورت پذیرفت.

خانی زاد به افرادی که قصد خرید زمین و یا ساخت و ساز در مجاورت مجاری آب های سطحی را دارند، هشدار داد که قبل از هرگونه اقدام جهت اطلاع از میزان بستر و حریم و ضوابط قانونی آن، به اداره منابع آب پاکدشت مراجعه کنند تا از هرگونه سوء استفاده سودجویان و ورود ضرر و زیان به افراد جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا، حوزه عملکرد شرکت آب منطه ای تهران با وسعتی حدود 196 هزار و 500 کیلومترمربع از سمت شمال به کوههای البرز و ازشرق به استان سمنان و از طرف غرب به استان قزوین و از جنوب به استان های قم و مرکزی محدود می شود که جمعیتی حدود 13 میلیون و 400 هزار نفرا را تحت پوشش دارد.

حوزه عملکرد این شرکت شامل کل استان تهران وحوزه آبریز سد لار دراستان مازندران و از محدوده های مطالعاتی اشتهارد، قطعه چهار، هشتگرد ، تهران - کرج، ورامین دماوند، لواسانات، فیروزکوه و هومند آبسرد تشکیل شده است.

نظرات

captcha