جابه جایی 6 میلیون مرسوله توسط پست گیلان

به گزارش ایرنا، محمد حسین هوشنگی روز دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی پست برگزار شد، اظهار کرد: از این میان سه میلیون و 425 هزار و 76 مرسوله از استان به سایر نقاط ارسال شده و 2 میلیون 706 هزار و 87 مرسوله نیز وارد گیلان شده است.

به گزارش ایرنا، محمد حسین هوشنگی روز دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی پست برگزار شد، اظهار کرد: از این میان سه میلیون و 425 هزار و 76 مرسوله از استان به سایر نقاط ارسال شده و 2 میلیون 706 هزار و 87 مرسوله نیز وارد گیلان شده است.

وی اضافه کرد: در نیمه نخست سال 1403 به لحاظ وزنی پنج میلیون تن مرسوله پستی در گیلان تبادل شده است که از این میزان 2 میلیون و 100 هزار تن صادر و بیش از سه میلیون و 800 تن مرسوله وارد استان شده است و به طور متوسط پرسنل پست استان یک میلیون مرسوله را دریافت و به سراسر نقاط کشور ارسال کرده اند.

هوشنگی افزود: در بستر تجارت الکترونیک نیز از فروشگاه های تحت نظارت پست کشور 335 هزار و 640 مرسوله به گیلان وارد و 210 هزار و 702 مرسوله از گیلان به سراسر کشور ارسال شده است که این امر نشان می دهد استفاده فروشگاههای طرف قرارداد با پست استان رشدی 200 درصدی در زمینه استفاده از بستر الکترونیک برای ارسال مرسولات پستی خود داشته اند.

این مسئول تصریح کرد: پست گیلان سهم 47 درصدی در ورود بسته و امانات پستی داشته که در این زمینه توانسته بیشترین سهم مرسولات وارده کشور را به خود اختصاص داده و با سهم چهار درصدی از مرسولات صادره کشور در رتبه ششم استانهای ارسال کننده بسته و امانت پستی قرار گرفته است.

هوشنگی ادامه داد: با توجه به افزایش ترافیک پستی بخصوص امانات و بسته ها طی سال های اخیر در استان اقدام به تقویت ناوگان خودرویی کردیم و امسال 9 خودرو سنگین (کامیون و 3 خودروی نیسان وانت) برای جمع آوری مرسولات دفاتر بخش خصوصی به ناوگان حمل و نقل پستی اضافه کرد و هم اکنون 44 خودرو(17 دستگاه کامیون) در ناوگان خودرویی پست استان مشغول به خدمت هستند.

هوشنگی اظهار کرد: پست گیلان در راستای تحقق شعار سال؛ 56 درصد از عملکرد خود را با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام داده و از مجموعه های دانش بنیان برای پیشبرد امور بهره می گیرد.

وی گفت : همچنین در بخش توسعه عملیات و واحدهای پستی نیز با اعتباری افزون بر200میلیارد ریال برخی از تجهیزات مورد نیاز پست استان پس از سالها تامین شد و در بحث هوشمند سازی پست نیز در نیمه دوم سال سیستم سورتینگ مکانیزه در پست استان مستقر می شود.

مدیرکل پست استان ادامه داد: در زمینه حوزه های علمی و فناوری نیز رایزنی ها برای فراهم شدن امکان ارسال مرسولات پستی از طریق پهباد ادامه دارد. همچنین توسعه خدمات پستی در منطقه آزاد انزلی، راه اندازی مجدد دفتر پست رودبنه و صندوق پستی هوشمنداز دیگر برنامه های پست استان است که بزودی به انجام می رسد.

امروز از 2 کتاب "مهر خوبان" و "راه ماندگار " که به سفارش اداره پست استان گیلان با همکاری اداره کل حفظ ارزشهای دفاع مقدس تهیه و گردآوری شده بود رونمایی شد. همچنین سامانه هوشمند نظارت بر ناوگان پستی درون استانی و خطوط پستی روستایی با عنوان "آهیل" که توسط یک شرکت دانش بنیان گیلانی طراحی و اجرا شده است (برای اولین بار در کشور) به بهره برداری رسید.

نظرات

captcha