رئیس کل دادگستری زنجان:

طرح هر مدرسه یک قاضی در استان زنجان اجرا می شود

زنجان- رئیس کل دادگستری استان زنجان از اجرای طرح هر مدرسه یک قاضی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در استان خبر داد .

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی فرجی برحق در ادامه دیدار با جامعه نخبگان استان زنجان در دیدار با علما، روحانیون، ائمه جماعات مساجد و مدیران فرهنگی استان زنجان گفت: علما مسئول مباحث اعتقادی مردم هستند، آنهم برای اقشار جامعه نه صرفاً برای نمازگزاران در مساجد که مسئولیتی سنگین و اثر گذار است.

وی با توجه به جایگاه و نقش، اثر گذار علما و روحانیون در جامعه در راستای تبلیغ و ترویج مسائل دینی و فرهنگی افزود: دستگاه قضائی استان در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی و ناهنجاریهای جامعه از ظرفیت و نفوذ کلام علما استفاده خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری زنجان ادامه داد: با کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه با اقدامات پیشگیرانه، تبلیغی و تبیینی از سوی علما، صاحبان منبر آمار ورودی پرونده ها در محاکم کاهش خواهد یافت.

فرجی برحق تاکید کرد: مشکلات موجود جامعه علما و طلاب نباید مانع انجام وظایف در حوزه های دینی و فرهنگی جامعه ایجاد کند، چرا که اثرگذاری و نفوذ کلام علما در جامعه خصوصاً برای نسل جوان بسیار راهگشا است.

وی از برنامه ریزی دادگستری استان زنجان برای اجرای طرح هر مدرسه یک قاضی در استان خبر داد و گفت: امیدواریم با اجرای این طرح در مدارس و با تبیین مسائل حقوقی و آسیب های اجتماعی شاهد کاهش آسیب ها در میان دانش آموزان باشیم.

فرجی برحق با اشاره به اجرای قانون جدید شوراهای حل اختلاف و دادگاه های صلح در استان اظهار کرد: از محاسن ایجاد دادگاه های صلح، مراجعه مستقیم اصحاب پرونده به شعب و قاضی رسیدگی کننده، صدور احکام قطعی در بخشی از پرونده ها و تسریع و تسهیل در رسیدگی ها است.

در ابتدای این دیدار علما، ائمه جماعات مساجد و مدیران فرهنگی استان به بیان مسائل و مشکلات در حوزه آسیب های اجتماعی و ضرورت اقدامات مؤثر برای کاهش این آسیب ها بیان کردند.

نظرات

captcha