مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی خبر داد؛

خرید 87 هزار تن محصولات کشاورزی از روستائیان و عشایر خراسان جنوبی

بیرجند- مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: در نیمه نخست امسال بیش از 87 هزار تن محصولات کشاورزی از روستاییان و عشایر خریداری شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی تعاون روستایی خراسان جنوبی، سید حسن رضوی گفت: در شش ماهه اول سال جاری 21 هزار تن گندم به صورت تضمینی و به ارزش 374 میلیارد و 395 میلیون تومان و 66 هزار تن محصولات کشاورزی به صورت توافقی و به ارزش 1053 میلیارد و 819 میلیون تومان از روستاییان و عشایر استان خریداری شده است.

رضوی افزود: در این مدت همچنین 11 هزار تن شیر تولیدی روستاییان و عشایر استان در مراکز تعاون روستایی خریداری و جمع آوری شده است.

وی گفت: همچنین در این مدت تعاون روستایی خراسان جنوبی حدود 18 میلیون لیتر مواد سوختی، 13 هزار تن آرد، 4 هزار و 762 تن انواع کودهای شیمیایی و ریز مغذی ها، هزار و 648 تن بذر اصلاح شده، 46 هزار تن نهاده های دامی و 3 هزار لیتر سموم شیمیایی بین روستاییان و عشایر توزیع کرده است.

مدیر تعاون روستایی استان بیان کرد: در نیمه نخست امسال 12 میلیارد و 121 میلیون تومان تسهیلات غیر تکلیفی توسط شرکت تعاونی استان جذب و برای روستاییان و عشایر هزینه شده است.

وی افزود: در شش ماه نخست امسال محصولات روستایان و عشایر خراسان جنوبی در 14 نمایشگاه داخلی عرضه شده و 18 هزار تن محصول در غرفه های این نمایشگاه ها به ارزش 486 میلیارد و 140 میلیون تومان به فروش رفته است.

نظرات

captcha