ضرورت وجود پل ارتباطی میان نهاد تعلیم و تربیت و خانه

رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان قم گفت: اختلال در کارکرد هر یک از دو نهاد خانواده و تعلیم و تربیت یعنی تأمین نشدن نیازهای آدمی، به همین خاطر نهاد تعلیم و تربیت و خانه یک پل ارتباطی برای مسائل تربیتی یک فرد در جامعه محسوب می شود.

- اخبار استانها -

رضا شاهسواری در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به اهمیت نهاد خانواده و تعلیم و تربیت گفت: خانه و مدرسه یک نهاد هستند. چنانچه جامعه بشری را به 8 نهاد تقسیم کنیم، نهاد خانواده و نهاد تعلیم و تربیت یکی از بنیادی ترین نهادی است که جامعه بشری وجود دارد.

شاهسواری افزود: اختلال در کارکرد هر یک از دو نهاد خانواده و تعلیم و تربیت یعنی عدم تأمین نیازهای آدمی. به همین خاطر نهاد تعلیم و تربیت و خانه یک پل ارتباطی برای مسائل تربیتی یک فرد در جامعه محسوب می شود.

رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان قم بیان کرد: چنانچه ما یک شهروند خوب می خواهیم باید تعلیم و تربیت خوب داشته باشیم. باید بین تعلیم و تربیت و مسائل تربیتی مدرسه و خانواده همسویی و هماهنگی برقرار شود.

وی یکی از وظایف آموزش و پرورش را ایجاد هماهنگی بین خانواده و مدرسه دانست و عنوان کرد: یکی از ابعاد برقراری هماهنگی بین والدین و مدرسه، آموزش و پرورش و دست اندرکارانی است که بدانند ظرفیت ها و فضیلت های اولیا راهگشاست.

شاهسواری تصریح کرد: سرمایه عظیم انسانی در زمینه تعلیم و تربیت موانع را به طور کامل رفع می کند. خانواده ها نیز نسبت به مسئله تعلیم و تربیت باید احساس مسئولیت کنند. کمااینکه تعلیم و تربیت نتیجه ای نمی دهد مگر اینکه روش های تربیتی و آموزشی خانواده ها با مدرسه هماهنگ شود.

رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان قم گفت: نبود اولیا به این معناست که تربیت ناقص انجام می شود. تربیتی که یک جامعه خوب و شهروند خوب نیاز دارد، باید با سند تحول همسو باشد تا افراد بتوانند عملکرد تأثیرگذار و سهیم داشته باشند.

انتهای پیام/

نظرات

captcha