معاون وزیر نفت:

ظرفیت بارگیری نفتکش ها در بندر صادراتی ماهشهر افزایش می یابد

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران تأکید کرد: نوسازی و بازسازی زیرساخت ها باید از اولویت های اصلی در بندر صادراتی ماهشهر باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدصادق عظیمی فر مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی روز گذشته (پنجشنبه، پنجم مهر) در حاشیه بازدید از بندر صادراتی ماهشهر و انبارهای توزیع شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در این شهر، ضمن قدردانی از کارکنان صنعت پالایش، انتقال و پخش فرآورده های نفتی در ایران، گفت: نوسازی و بازسازی زیرساخت ها باید از اولویت های اصلی در بندر صادراتی ماهشهر باشد.

وی افزود: با توجه به بررسی های کارشناسی انجام شده، می توان با طراحی بسته های مناسب سرمایه گذاری از ظرفیت این بندر به منظور ایجاد ارزش افزوده بهره گرفت و با توجه به محدودیت های زمان، منابع و سرمایه انسانی، اولویت اصلی در صنعت پالایش و پخش باید تعریف و حل مسائل اصلی باشد.

عظیمی فر گفت: وظیفه ذاتی ما در ستاد نیز باید معطوف به حل وفصل موانع مالی، مقرراتی و چالش های سرمایه انسانی باشد تا روند رسیدن به اهداف و حل کلان مساله ها تسریع شود.

در این بازدید راهکارهایی به منظور افزایش ظرفیت بارگیری مخازن و نفتکش ها به دلیل روند صعودی مصرف فرآورده نفتی، همچنین لزوم ایجاد توازن سرزمینی ذخایر، بررسی و مقرر شد با طراحی بسته های ضربتی در کوتاه مدت، 40 درصد به ظرفیت بارگیری افزوده شود.

نظرات

captcha