اورونوف نیم فصل از پرسپولیس جدا می شود؟
هافبک تهاجمی ملی پوش ازبکستانی تیم پرسپولیس همچنان از یک تیم قطری پیشنهاد دارد و ظاهرا می خواهد از این تیم جدا شود.
ایسنا/اصفهان رئیس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان گفت: مسائلی مانند رونق، توسعه و برندسازی شهری و نیز ارتقاء تصویر شهر در عرصه بین المللی، کمتر در اصفهان مطرح شده است لذا ما در اندیشکده گردشگری و صنایع خلاق اصفهان، با رویکردی ماموریت گرا، در هفته گردشگری این نکته را بررسی می کنیم که در مسیر گردشگری خلاق چه ظرفیت هایی در اصفهان وجود دارد.
زاهد شفیعی، در گفت وگو با ایسنا، در خصوص اهداف و ماموریت های «اندیشکده گردشگری و صنایع خلاق اصفهان»، اظهار کرد: شهر اصفهان به عنوان «شهر خلاق صنایع دستی» از سازمان یونسکو و به عنوان «شهر جهانی صنایع دستی» از سازمان جهانی صنایع دستی(WCC)، دو امتیاز اساسی را دریافت کرده است.
وی در رابطه با اهداف این اندیشکده، تصریح کرد: این نکته مهم است که ما چگونه بتوانیم دستاوردهای اصفهان در سطح بین المللی را در جهت توسعه شهر اصفهان به کار گیریم. این اندیشکده به طور کامل در راستای ماموریت های جهاد دانشگاهی و با رویکرد پاسخگویی به این مسائل پایه گذاری شده تا بتوان در طراحی راهبردهای توسعه اصفهان که بر اساس این مزیت رقابتی شکل گرفته است، نقش آفرینی کنیم.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان یادآور شد: بر اساس تفاهم نامه های موجود میان جهاد دانشگاهی واحد اصفهان با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اتاق بازرگانی و شهرداری اصفهان، قرار است این اندیکشده به صورت ماموریت گرا وارد عمل شود و به نظام مسائل شهر بپردازد. با توجه به سند آمایش استان که در سال 1394 طراحی شد، مزیت رقابتی منحصر به فرد اصفهان، حوزه صنایع خلاق و گردشگری است. از این رو، انتظار می رود مزیت رقابتی منحصر به فرد اصفهان و گفتمان توسعه اصفهان بر اساس همین موارد طراحی شود.
وی با بیان اینکه از منظر جهاد دانشگاهی ما به دنبال تنوع بخشی به فعالیت های جهاد هستیم، خاطرنشان کرد: ما در جهاد دانشگاهی واحد اصفهان علاقمند هستیم که بتوانیم در بسیاری از این مسائل، با توجه به سابقه علمی درخشانی که در حوزه های مطالعاتی دارد، به حل مسائل بپردازد.
شفیعی با تاکید بر اینکه متاسفانه اصفهان تاکنون نتوانسته است از ظرفیتی که سازمان های جهانی به آن داده، بهره ای ببرد، افزود: مسائلی مانند رونق، توسعه و برند سازی شهری و نیز ارتقاء تصویر شهر در عرصه بین المللی، کمتر در اصفهان مطرح شده است. لذا، این اندیشکده کاملا ماموریت گرا ایجاد شده است و در هفته گردشگری ما به عنوان یک نهاد با مرجعیت علمی، این نکته را بررسی می کنیم که در مسیر گردشگری خلاق چه ظرفیت هایی در اصفهان وجود دارد و سپس فرصت ها و چالش های اصفهان در مسیر دستیابی به گردشگری خلاق، اقدامات انجام شده، راهکارهای سیاستی ذینفعان گردشگری در مدیریت و سیاستگذاری شهر خلاق و نیز چشم انداز آن را در مسیر گردشگری خلاق بررسی می کنیم. این مسائل را جهاد دانشگاهی اصفهان به میزبانی اتاق بازرگانی در هفته گردشگری بررسی خواهد کرد.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان افزود: اصفهان به عنوان شهر خلاق صنایع دستی و به عنوان شهری که از دیرباز پایتخت فرهنگ و هنر کشورهای اسلامی بوده است و در عرصه های فرهنگی تاریخی، پیشینه ای غنی دارد، می تواند به عنوان بنیان های توسعه شهر، به بحث گذاشته می شود. لذا، اولین دستور کار ما این است که بررسی کنیم دستگاه ها بعد از یک دهه، ذیل موارد مطرح شده چه اقداماتی انجام داده اند؟ درواقع، دستگاه های متولی این امر کارکردها و عملکردشان را در یک فضا و گفت وگویی علمی به بحث می گذارند.
وی یادآور شد: اقدام خوبی که ما در این اندیشکده و گروه گردشگری جهاد دانشگاهی معاونت پژوهشی انجام داده ایم، این بحث است که چگونه شهرها به عنوان best practice های دنیا به شهرهای موفقی تبدیل شده اند؟ به عبارتی، این امکانات یک سری پلتفرم است تا شهرها به صورت بین المللی مطرح شوند و در یک محیط بین المللی با یکدیگر به گفت وگو بپردازند.
وی با بیان اینکه هدف توسعه شهر است، ادامه داد: هدف ما این است که بتوانیم به راهبردهایی برای اینکه وظایف و نقش دستگاه ها و متولیان در این حوزه بررسی شود، دست یابیم. همانطور که مستحضر هستید اصفهان از نظر صنعتی اشباع شده است، اما آن طور که انتظار می رود در مورد چالش ها یک نگاه عالمانه وجود داشته باشد، این اتفاق تاکنون رخ نداده است. به نظر می رسد جای چنین نگاه و بررسی علمی و عالمانه در مورد مسائل و چالش های اصفهان، در اندیشکده گردشگری و صنایع خلاق است.
شفیعی نیز یادآور شد: همچنین در امتداد هفته گردشگری ما برنامه دیگری هم داریم و آن یک کارگاه عملی با عنوان «کارگاه عملی یک روزه گردشگری و طراحی تورهای خلاق» است. به نظر می رسد که بخش زیادی از ظرفیت های ملموس و غیرملموس اصفهان مغفول مانده و هنوز دیده نشده است. از این رو، در این کارگاه ما به ذینفعان گردشگری استان می گوییم در راستای محصول گردشگری استان اصفهان باید محصولی فاخر وجود داشته باشد. یک اصل می گوید در بازارهایی رقابت کنید که بتوانید مزیت رقابتی ایجاد کنید. بنابراین، محصول گردشگری ما فرهنگ است و گردشگری هم که به اصفهان می آید با یک درک جامعی از اقتضائات میدانی ما می آید. این نوع گردشگری ارزش محور و تعالی بخش است و به بحث تدبر و تفکر کمک می کند.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: این کارگاه به آژانس ها و فعالان گردشگری کمک می کند تا ان شاء الله بتوانیم در اصفهان ارتقاء محصول داشته باشیم. محصول گردشگری ما تکراری است و داستان های ناگفتنی بسیاری در شهر اصفهان وجود دارد، از غذا گرفته تا لباس، فرهنگ، بافت تاریخی، شخصیت های علمی و مذهبی و سبک شعر و موسیقی اصفهان، این دارایی ها باید مطرح شوند و کار صنعت گردشگری این است که میراث فرهنگی را به ارزش تبدیل کند.
انتهای پیام
{{name}}
{{content}}