اورونوف نیم فصل از پرسپولیس جدا می شود؟
هافبک تهاجمی ملی پوش ازبکستانی تیم پرسپولیس همچنان از یک تیم قطری پیشنهاد دارد و ظاهرا می خواهد از این تیم جدا شود.
ایسنا/خراسان رضوی رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: کودکان دارای اختلال شنوایی در 8 مدرسه، از مقطع پیش دبستانی تا متوسطه دوم در استان مشغول به تحصیل به روش شنیداری- کلامی (AVT) هستند.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;} جواد روحانی امروز 9 مهر ماه به مناسبت روز جهانی ناشنوایان در بازدید از پیش دبستانی امام رضا(ع)، اظهار کرد: در استان خراسان رضوی تا به الان 8800نفر ثبت نامی در سامانه سیدا داشته ایم که نسبت به سال گذشته رشدی قابل ملاحظه است و حدود 1400کلاس برای این دانش آموزان محیا شده و از این تعداد قریب به 800 نفر دانش آموز با اختلال شنوایی هستند.
وی ادامه داد: کودکان دارای اختلال شنوایی در 8 مدرسه از مقطع پیش دبستانی تا متوسطه دوم در استان مشغول به تحصیل هستند. پس از تشخیص و مداخله به هنگام، تا 28 روزگی نوزاد، از 6 ماهگی پذیرش کودکان دارای اختلال در مدارس تخصصی همراه با والد انجام می شود.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی بیان کرد: در این مدارس، آموزش ها به روش شنیداری- کلامی (AVT) است و دانش آموز پس از کاشت حلزون، قادر به سخن گفتن و ارتباط گرفتن می شود که در حقیقت این معلمین معجزه گران در عرصه آموزش هستند.
روحانی با اشاره به اینکه مراکز پیش دبستانی آموزش و پرورش استثنایی زمینه حضور کودکان کم شنوا را در مدارس عادی فراهم می کند، افزود: رویکرد آموزش و پرورش استثنایی به شیوه تحقیقی- فراگیر بوده به طوری که 1006نوآموز، پس از گذراندن دوره های تخصصی به روش AVT در مدارس کودکان دارای اختلال، در مدارس عادی در حال تحصیل هستند.
وی اضافه کرد: در مشهد دو مرکز پیش دبستانی تخصصی، دو مرکز ابتدایی و دو مرکز متوسطه اول و کار و دانش خاص داریم که به تفکیک جنسیت، به صورت شبانه روزی دایر و مشغول علم آموزی هستند و حتی آموزشگاه شبانه روزی مشغول آموزش به دانش آموزان استان های همجوار سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی است.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: معلم رابط و تسهیلات امتحانی، امکاناتی هستند که آموزش و پرورش استثنایی برای کودکان کم شنوا فراهم کرده تا تحصیل در مراکز عادی برای این دانش آموزان راحت تر باشد.
روحانی بیان کرد: مهم ترین وسیله کمک توانبخشی برای این دانش آموزان سمعک بوده که بسیار هزینه بردار است و علاوه بر کمک های سازمان بهزیستی، آموزش و پرورش نیز از طریق خیرین، سمعک و باتری سمعک را در اختیار دانش آموزان کم شنوا قرار می دهد.
وی با اشاره به اینکه هزینه کاشت حلزون بیش از 300 میلیون تومان بوده که حدود 20 تا 30 میلیون توسط خانواده ها پرداخت شده و بیشتر این هزینه از طریق دولت فراهم می شود، اظهار کرد: در کشور حدود 87 هزار نفر دانش آموز استثنایی محصل در مدارس ویژه داریم که سهم استان خراسان رضوی حدود 9000نفر در مدارس ویژه و 2500نفر در مدارس عادی به شیوه تلفیقی- فراگیر است.
12 درصد جمعیت کشوری با نیازهای ویژه در خراسان رضوی تحصیل می کنند
روحانی خاطرنشان کرد: حدود 12 درصد جمعیت کشوری با نیازهای ویژه در خراسان رضوی تحصیل می کنند که این مهم به دلیل جذب و شناسایی کارکنان آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی است که رتبه اول کشوری را از لحاظ پوشش تحصیلی به خود اختصاص داده است.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی ادامه داد: بیش از 200 مقام کشوری در جشنواره های مختلف توسط دانش آموزان استثنایی اخذ شده است که در جشنواره خوارزمی 53 نفر مقام استانی و 23 نفر به مرحله کشوری راه یافتند.
وی افزود: دانش آموزان استثنایی، مقام اول در رشته های نمایش صحنه ای، سرود نابینایان و نماهنگ در ناشنوایان را از آن خود کردند و همچنین از 15 اثر جشنواره هنری، 13 اثر مقام کشوری را از آن خود کردند.
خراسان رضوی تراز اول در سطح کشور از لحاظ کیفیت و گستره خدمات مدارس استثنایی
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این بازدید اظهار کرد: خدماتی که در این مدارس انجام می شود، تنها یکی از نیازهای ویژه دانش آموزان استثنایی بود که بار دیگر خراسان رضوی توفیق تراز اول بودن در سطح کشور از لحاظ کیفیت و گستره خدمات را داشته است.
سید امیر شوشتری ادامه داد: همکاران ما زحمات گستره ای در آموزش استثنایی می کشند که الحمدالله حمایت هایی از ارگان های دیگر مانند شهرداری و استانداری از دانش آموزان استثنایی می شود.
وی افزود: رضایت اولیا این دانش آموزان نشان از تلاش بی وقفه همکاران بوده که آرامشی را به خانواده های کم شنوا می دهند.
انتهای پیام
{{name}}
{{content}}