مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز:

بانک ها به سختی پای کار توسعه ناوگان تاکسیرانی اهواز می آیند

اهواز - مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز گفت: با وجود تلاش های صورت گرفته ولی بانک ها به سختی پای کار توسعه ناوگان تاکسیرانی اهواز می آیند.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر صفی خانی در نشست خبری اظهار کرد: در سال 88 شهر اهواز حدود 3 هزار و 600 دستگاه تاکسی داشت که در سال 1401 آمار اسمی آن به یک هزار و 955 دستگاه رسید، در واقع یک هزار و 700 تاکسی اسقاط نقدی شده بود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز با بیان اینکه یک راننده تاکسی برای اینکه بتواند خودروی اسقاطی خود را به تاکسی صفر تبدیل کند نیاز به تسهیلات قرض الحسنه از سوی نهادهای حاکمیتی دارد، تصریح کرد: در تمام شهرهای کشور برای نوسازی ناوگان تسهیلات قرض الحسنه به راننده های تاکسی پرداخت می شد تا چرخه نوسازی متوقف نشود، در حالی که در 14 سال اخیر تعداد کثیری از تاکسی های اهواز اسقاط نقدی شدند.

وی با اعلام اینکه با آمد و رفت یک مدیر نباید ریل گذاری سازمان را از مسیر خارج شود، عنوان کرد: با توجه به اینکه واگذاری تاکسی هایی که برای رانندگان در نظر گرفته می شود نقدی است و از سوی دولت وامی پرداخت نمی شود لذا مدیریت هر شهر یا استان باید در این زمینه برنامه ریزی داشته باشد که شهرداری اهواز در برنامه پنج ساله دوم، سپرده گذاری بانک برای پرداخت تسهیلات به رانندگان را در نظر گرفته است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده بین کمیته امداد کشور و سازمان حمل و نقل درون شهری کشور در خصوص توسعه ناوگان گفت: این اقدام در راستای اعطای تسهیلات به مددجویان برای اشتغال جدید و نوسازی ناوگان تاکسیرانی صورت گرفت که کمیته امداد خوزستان نیز با نگاهی درست در این مسیر گام برداشت.

صفی خانی اضافه کرد: در جلسه ای که سال 1401 با مدیرکل کمیته امداد خوزستان برگزار شد وی برای اینکه افراد جدیدی به جامعه بیکاران اضافه نشود در راستای پرداخت تسهیلات به رانندگان تاکسی اقدام کرد به گونه ای که در 2 سال اخیر 90 فقره تسهیلات با اعتباری بالغ بر حدود 25 میلیارد تومان اعطا کرده است.

به گفته وی، اهواز تنها شهر کشور است که این اتفاق در آن رقم خورده و بالاترین میزان وام را پرداخت کرده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز با بیان اینکه 100 فقره وام 300 میلیون تومانی قرض الحسنه دیگر با بازپرداخت هفت ساله از طریق کمیته امداد را مهیا کرده ایم که در حال انجام روند کار است، تصریح کرد: وام های مذکور به فرادی که دهک آنها بین 1 تا 5 باشد و همچنین بازنشسته و مستمر بگیر نباشند نیز پرداخت می شود.

صفی خانی به همکاری با سازمان بهزیستی در خصوص نوسازی ناوگان برای اولین بار در کشور اشاره کرد و گفت: در قالب این همکاری، رانندگانی که قصد اسقاط خودروی فرسوده خود را داشتند به مددجویانی که جویای کار بودند معرفی کردیم و بین آنها معامله ای صورت گرفت که بر این اساس نه تنها از اسقاط نقدی خودرو جلوگیری به عمل آمد بلکه 12 نفر از مددجویان بهزیستی برای اولین بار صاحب تاکسی صفر شدند. همچنین سازمان بهزیستی یک ماه گذشته 12 نفر دیگر را به ما معرفی کرده که در حال طی مراحل کار هستند.

وی افزود: با بنیاد شهید نیز همین روند کار را پیش گرفته ایم اما تاکنون تنها 2 نفر تحت پوشش بنیاد صاحب تاکسی شده اند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز اظهار کرد: سال 1402 در شورای شهر این موضوع به تصویب رسانده شد که به 150 راننده تاکسی اهواز تسهیلات 280 میلیون تومانی پرداخت شود و مقرر شد اگر بانکی پرداخت این وام ها با سود 23 درصد را بپذیرد آنگاه شهرداری نیز 19 درصد آن را تقبل کند و رانندگان تنها 4 درصد سود پرداخت داشته باشند.

صفی خانی با بیان اینکه در خوزستان بانک ها به سختی پای کار می آیند، تصریح کرد: شهردار اهواز 2 ماه گذشته از وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی کشور دستوری برای یکی از بانک ها گرفت تا یک هزار فقره وام 300 میلیون تومانی به رانندگان تاکسی اهواز پرداخت شود اما به رغم پیگیری های مکرر هنوز از بانک استان تسهیلاتی دریافت نشده لذا با توجه به دستور مقام وزارت درخواست داریم همکاری لازم صورت گیرد.

نظرات

captcha