اورونوف نیم فصل از پرسپولیس جدا می شود؟
هافبک تهاجمی ملی پوش ازبکستانی تیم پرسپولیس همچنان از یک تیم قطری پیشنهاد دارد و ظاهرا می خواهد از این تیم جدا شود.
ایسنا/کردستان رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: 198 دانش آموز کم شنوا،نیمه شنوا و ناشنوای مطلق در مدارس استثنایی وعادی استان تحصیل می کنند.
طالب محمدی امروز دوشنبه(9 مهر) در گفت وگو با خبرنگاران، با تبریک فرارسیدن 30 سپتامبر(9 مهر) روز جهانی ناشنوایان و کم شنوایان، اظهارکرد: 198 دانش آموز آسیب دیده شنوایی در مدارس با نیازهای ویژه و تحت آموزش تلفیقی ـ فراگیر در مدارس عادی استان مشغول به تحصیل هستند.
وی افزود: این دانش آموزان در مدارس استثنایی12شهرستان و منطقه سنندج ناحیه 1و2، مریوان، سقز، کامیاران، دهگلان، قروه، بانه، دیواندره، بیجار، موچش و سروآباد از آموزش و پرورش استثنایی استان خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی دریافت می کنند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان تصریح کرد: امسال روز جهانی ناشنوایان به شعار «زبان دست ها را بشنویم و درک کنیم» مزین شده است تا پیام برابری، مشارکت اجتماعی، برابر سازی فرصت های شغلی و اجتماعی برای افراد ناشنوا و کم شنوا را بیش از پیش ترویج دهد.
وی افزود: همچنین برگزاری دوره های آموزشی توانمندسازی، تربیت و تأمین مدرس زبان اشاره، هوشمندسازی مدرسه باغچه بان مریوان، بهره مندی دانش آموزان دارای آسیب شنوایی استان از خدمات رایگان کتابخانه مرکزی سنندج، معرفی دانش آموزان (کم بضاعت) به بهزیستی و جلب مشارکت خیرین جهت تأمین خدمات توان بخشی ویژه این دانش آموزان را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش استثنایی استان برشمرد.
محمدی با بیان اینکه معلولیت مشکل فرد نیست بلکه اساسا مشکل جامعه است، افزود: افراد با آسیب شنوایی آثار ظاهری چندان مشخصی ندارند و متاسفانه چالش های اجتماعی، روانشناختی و عملکردی وضعیت دشواری را پیش روی آنان قرار می دهد.
وی با بیان اینکه با تشخیص به موقع و مداخله به هنگام می توان عوارض کم شنوایی و ناشنوایی را به حداقل رساند، تصریح کرد: جامعه با پذیرش واقع بینانه محدودیت فرد ناشنوا باید در راه پرورش استعدادها و توانایی های یاری رسان باشد.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: نابینایی، ناشنوایی، معلولیت های جسمی و حرکتی، ناتوانی های ذهنی و بیماری های مختلف گاه از لحظه تولد و گاه در مسیر زندگی برای هر شخص اتفاق می افتد، اما بی اطلاعی از شرایط این افراد و نبود آگاهی از نحوه ارتباط با آنان، سبب بروز رفتارهای بعضا خشونت آمیز و انزوای گروه قابل توجهی از جامعه می شود.
محمدی با بیان اینکه جامعه نسبت به ناشنوایان و نوع معلولیتشان شناخت کمی دارد، تأکید کرد: کاهش یادگیری مهارت های اجتماعی، افت مهارت های شغلی و تحصیلی و کناره گیری از اجتماع را از جمله مسائل و مشکلات عمده ای عنوان کرد که فرد دارای آسیب شنوایی علاوه بر هزینه های بالای توانبخشی با آن مواجهه می شود.
انتها پیام
{{name}}
{{content}}